۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
به بهانه چهاردهمین سالگرد حوادث ۱۱ سپتامبر

افشای نقش اسرائیل در حادثه ۱۱ سپتامبر

شواهد و مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد اسرائیل طراح اصلی حملات ۱۱ سپتامبر بوده است.
کد خبر : ۲۵۷۸۶۶

صراط: سایت «تودی کاتولیک ورلد» در گزارشی که در سالگرد حملات یازده سپتامبر منتشر کرده، به شرح نقش اسرائیل در طراحی حملات یازده سپتامبر می پردازد و از مأموریت 5 جاسوس موساد برای تهیه مستند از زمان وقوع این حملات می نویسد و به شرح توافق محرمانه اسرائیل و آمریکا برای آزادی جاسوسان موساد پس از گذراندن 71 روز در زندان‌های آمریکا می پردازد.

بنابراین گزارش، روز وقوع حوادث یازده سپتامبر سال 2001 میلادی، از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر وقت اسرائیل درباره این حملات و اثر آن بر روابط اسرائیل و آمریکا پرسیده می‌شود که وی پاسخی بسیار تأمل‌برانگیز به این سوال می دهد: بسیار خوب است... خب، این اتفاق خوبی نبود اما می تواند باعث ایجاد همدلی و دوستی بیشتر روابط ما شود.

بر اساس این گزارش، پس از وقوع حملات یازده سپتامبر سال 2001، پنج نفر اسرائیلی در آمریکا بازداشت می‌شوند. مجله اسرائیلی «فوروارد» در تاریخ 15 مارس 2002 می‌نویسد: اف بی آی، به این نتیجه رسید که 5 اسرائیلی دستگیر شده در نیوجرسی در ماه سپتامبر گذشته مشغول انجام یک مأموریت جاسوسی برای موساد بوده‌اند و شرکت «Urban Moving Systems» شهر «ویهاوکن» نیوجرسی که آنها را استخدام کرده بود تنها به عنوان یک پوشش برای انجام فعالیت‌های جاسوسی مورد استفاده قرار گرفته است.

شبکه فاکس نیوز نیز گزارشی در رابطه با این افراد منتشر کرد که البته بعدا از وبسایت فاکس نیوز حذف شد. در آن گزارش «کارل کامرون» گزارشگر فاکس نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد: «شواهدی وجود دارد که این 5 اسرائیلی را به حوادث یازده سپتامبر مرتبط می‌کند که البته این شواهد و مدارک کاملا محرمانه هستند. من نمی توانم درباره این مدارکی که جمع آوری شده حرفی بزنم. اینها تماما اطلاعاتی محرمانه و طبقه بندی شده است.

بنا بر منابع شبکه خبری «ای بی سی نیوز»، مقامات دولت آمریکا و اسرائیلی‌ها با یکدیگر به توافق رسیدند و درست 71 روز بعد، این پنج اسرائیلی از زندان خارج شده و سوار بر هواپیما به اسرائیل بازگردانده می‌شوند. باوجود اینکه این افراد از پاسخ به سوالات «ای بی سی نیوز» در خصوص علت دستگیری شان و اینکه در تاریخ یازده سپتامبر در آمریکا چه می کردند، طفره رفتند اما بعدا پس از بازگشت به اسرائیل چند نفر از آنها در یک برنامه اسرائیلی درباره تجربه خود در آمریکا گفتند. یکی از آنها اعلام کرد: هدف ما مستند ساختن از این حوادث بود.

اما سوال مهمی که در اینجا مطرح می شود این است که آنها اصلا از کجا می دانستند که قرار است اتفاقی رخ دهد که برای مستند کردن آن به آمریکا آمده بودند؟

یک تیم جاسوسی موساد تصاویری مستند از خودشان در تاریخ نهم سپتامبر تهیه کرده بودند. آنها دوربین‌هایشان را درست در لحظات وقوع این حملات کنار رودخانه هادسون قرار داده و روی برج های دوقلو متمرکز کرده بودند. روزنامه هاآرتص در گزارشی به تاریخ 17 سپتامبر همان سال نوشت: پلیس تلفن‌های بسیاری از شهروندان نیوجرسی داشت که مدعی بودند چند مرد خاورمیانه ای در حالی که بسیار خوشحال بودند و مردم وحشت زده را به تمسخر گرفته بودند سوار بر یک خودروی ون سفید رنگ مشغول تصویربرداری و ضبط این فاجعه بودند. یکی از شاهدان عینی اعلام کرده بود، «آنها به نظر خوشحال می رسیدند...از نظر من آنها از وقوع این حادثه شوکه نشده بودند».

آسوشیتدپرس در گزارشی در رابطه با این پنج اسرائیلی و علت دستگیری شان نوشت: شهروندان نیوجرسی این افراد را در حالی مشاهده کردند که مشغول مسخره کردن خرابه های مرکز تجارت جهانی بودند و بلند بلند قهقهه می زدند و از خودشان مقابل این خرابه ها عکس می‌گرفتند.

روزنامه «Yediot America» در تاریخ 2 نوامبر همان سال نوشت: شاهدان عینی آنها را دیده بودند که پس از وقوع حمله نخست در محوطه «Liberty State Park» از خوشحالی بالا و پایین می‌پریدند. پس از آن، شاهدان دیگری آنها را در حال برگزاری جشن و شادی روی پشت بامی در «ویکهاوکن» مشاهده کرده و اندکی بعد نیز تعدادی دیگر دیده بودند که آنها در پارکینگی در نیوجرسی مشغول خوشحالی کردن هستند.

«نیویورک پست» در گزارشی نوشت: اف‌بی‌آی اطلاعیه‌ای را برای پلیس محلی منطقه ارسال می کند که در آن آمده بود، «خودرویی ون احتمالا مرتبط با حمله تروریستی نیویورک حامل سه نفر مشاهده شده که مشغول جشن گرفتن پس از وقوع حمله و انفجار نخست بوده‌اند.»

«ریکورد نیوجرسی نیوز» گزارش کرد: زمانی که آنها در Liberty state Park مشاهده شدند، به نظر می‌رسید کاملا می‌دانستند چه اتفاقی در حال وقوع است.

«ان بی سی نیوز» گزارشی درباره یک مکالمه تلفنی مشکوک در روز یازده سپتامبر با مرکز پلیس نیوجرسی منتشر می کند که تماس گیرنده از گروهی فلسطینی نام می برد و مدعی می شود آنها در یک خودروی ون سفیدرنگ مشغول ساخت یک بمب هستند و به سمت «Holland Tunnel» در حرکتند.

سوالی که در اینجا مطرح می شود، این است که فرد تماس گیرنده از کجا تشخیص داده افرادی که مشاهده کرده الزاما فلسطینی بوده‌اند؟ چه بسا فلسطینی‌هایی که در آمریکا زندگی می کنند اغلب با لباس‌هایی رسمی همانند دیگر آمریکایی ها ظاهر می شوند و نه لباس عربی.

بر اساس این تماس تلفنی، پلیس نیوجرسی با اعلام هشداری فوری خواستار متوقف کردن یک خودروی ون سفید رنگ می شود که از نیوجرسی به سمت پل ها در حرکت است. زمانی که خودروی منطبق با مشخصات اعلام شده درست قبل از ورود به نیویورک متوقف می شود، سرنشینان مشکوک آن که همگی اهل خاورمیانه بودند نیز دستگیر می‌شوند. می‌توان تصور کرد که مأموران پلیس وقتی فهمیدند که مظنونین حملات تروریستی اسرائیلی بوده‌اند چقدر شوکه شده‌اند.

شبکه «ای بی سی» گزارش کرد: زمانی که این اسرائیلی‌های سرمست توسط مأموران پلیس متوقف شدند، راننده ون اعلام کرد، «ما اسرائیلی هستیم. ما مشکل شما نیستیم، مشکلات شما مشکلات ما نیز هست. فلسطینی‌ها مشکل اصلی شما هستند.

اما چرا آنها فکر می کردند که فلسطینی‌ها مشکل اصلی پلیس نیویورک هستند؟

زمانی که مأموران پلیس و اف‌بی‌آی متوجه شدند نقشه شهری با آنها است که برخی مکان های خاص آن علامت گذاری شده است، و درست ابزاری را با خود حمل می کنند که هواپیماربایان احتمالا استفاده می‌کردند، 4 هزار و 700 دلار پول نقد در یک کیف همراه آنها بود و پاسپورت خارجی نیز داشتند، بسیار جا خوردند. مأموران پلیس حتی اعلام کرده بودند، زمانی که سگ‌های یابنده مواد منفجره را برای بازرسی این خودرو آوردند آنها طوری رفتار می کردند که گویا بوی ماده‌ای منفجره را استشمام کرده‌اند.

مأموران اف بی آی عکس‌هایی را همراه آنها کشف کردند که با ژستی بسیار خوشحال در مقابل ویرانه‌های ساختمان‌های منفجر شده گرفته شده بود.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی به تاریخ 12 سپتامبر همان سال نوشت: یک خودروی ون سفیدرنگ با یک بمب متوقف شده که به نظر می‌رسید به سمت پل جرج واشنگتن در حرکت است، اما هویت اصلی مظنونین افشا نشده است.

اینطور گزارش شده بود که این خودرو در حالی متوقف شده که چندین تن مواد منفجره را جابه‌جا می کرده است.

نکته جالب توجه اینجا است که «ای بی سی»، «نیویورک پست»، و «نیوجرسی برگن ریکورد» همگی کاملا واضح گزارش کرده بودند که یک ون سفید رنگ با سرنشینان اسرائیلی در خروجی نزدیک Route 3 که مستقیم به سمت Lincoln Tunnel می رود متوقف شده‌اند. اما «جروزالم پست»، «آروتز شوا»، «یدیعوت آمریکا» همگی به طور هماهنگ گزارش کردند که یک ون سفید رنگ با سرنشینان اسرائیلی در مسیر به سمت پل جرج واشنگتن که چندین مایل با Lincoln Tunnel فاصله دارد، دستگیر شده‌اند.

اینطور به نظر می‌رسید که ظاهرا دو خوردوی ون سفید رنگ در این جریان وجود داشته‌اند که هر یک در یکی از این تقاطع‌ها متوقف شده بود. این توضیح شاید این مسئله را نیز توجیه کند که چرا شاهدان عینی تقریبا همزمان چندین اسرائیلی بسیار خوشحال را در چندین نقطه مختلف مشاهده کرده‌اند. علاوه براین، توضیحی برای اینکه چرا در ابتدا «استیو گوردون» وکیل این پنج اسرائیلی و نیویورک پست ابتدا تعداد افراد دستگیر شده را سه نفر اعلام کردند اما در نهایت مشخص شد که تعداد آنها پنج نفر بوده است. به نظر می‌رسد که یکی از این خودروها قرار بوده یک بمب را به نطقه‌ای منتقل کند و خودروی دیگر نیز سعی بر این داشته تا سرنشینان خودروی اول را سوار کند. نکته قابل توجه دیگر در اینجا این است که چطور این ون‌ها از نقاطع اصلی سوم یعنی Holland Tunnel که در تماس تلفنی مشکوک به اداره پلیس نیوجرسی مطرح شده بود، دور شده بودند.

از اینجا به بعد، این ماجرا مشکوک‌تر نیز می شود. مشخص می شود که این اسرائیلی ها برای یک شرکت حمل و نقل در ویهاوکن موسوم به شرکت Urban Moving Systems کار می کردند. یک کارمند آمریکایی این شرکت به «ریکورد آو نیوجرسی» اعلام کرد که اکثریت همکارانش همگی از اسرائیل آمده بودند و جالب‌تر اینکه پس از وقوع حملات یازده سپتامبر همگی این حوادث را مسخره می‌کردند.

چند روز پس از وقوع حملات یازده سپتامبر، «دومینیک ساتر» رئیس اسرائیلی این شرکت، با اعلام انحلال شرکتش به اسرائیل باز می گردد. وی آنقدر برای ترک آمریکا عجله داشت که بسیاری از مشتریان شرکتش سفارش‌های خود را سرگردان در انبارها یافتند.

بعدا نشریه اسرائیلی «فوروارد» تأیید کرد که این پنج اسرائیلی دستگیر شده در حقیقت عوامل جاسوسی موساد بوده‌اند. آنها به مدت 71 روز بازداشتند بودند تا اینکه در سکوتی محض و بی سر و صدا آزاد می‌شوند. برخی از آنها به مدت 40 روز در زندان انفرادی نگه داشته شده بودند.

اما آنها از کجا می دانستند که باید حادثه‌ای را در تاریخ یازده سپتامبر مستندسازی کنند؟

سناریوی منطقی که می توان در توجیح تمام این وقایع عنوان کرد، به این صورت خواهد بود:

چندین اسرائیلی از وقوع حملات یازده سپتامبر به وجد آمده بودند چرا که دستاورد موفقیت آمیز یک عملیات جاسوسی بزرگتر را جشن می‌گرفتند.

یکی از آنها و یا یک همدست دیگر، با مرکز تلفن پلیس تماس می گیرد تا گزارش کند که چند فلسطینی سازنده بمب در یک ون سفیدرنگ به سمت Holland Tunnel می رفتند.

در حالی که ذهنیت فلسطینی بودن مظنونین برای پلیس نیوجرسی شکل داده شده، بمب گذاران اسرائیلی عازم پل جرج واشنگتن می‌شوند تا خودروی خود را با بمب ساعتی داخل آن رها کرده و به همراه همدستان خود فرار کنند.

اما پلیس که تمام تقاطع‌ها و خروجی‌ها را بسته، آنها را دستگیر می‌کند. این اقدام پلیس نقشه آنها را به هم ریخته و باعث می‌شود تا آنها دستگیر شده و به دام بیفتند و دست کم 40 روز را در زندان انفرادی و زیر شکنجه بگذرانند.

برای سرپوش گذاشتن بر اصل این ماجرا، وزارت دادگستری آمریکا بیش از هزار نفر عرب را به اتهام تخلفات جزئی مهاجرتی احضار کرده و بازداشت می‌کند و به این ترتیب رسانه‌ها نیز اینطور وانمود می‌کنند که این پنج اسرائیلی به دلیل تخلفات مهاجرتی دستگیر شده بودند درست مثل عرب های دیگر.

پس از چند ماه، مقامات ارشد اف بی آی و وزارت دادگستری آمریکا می‌توانند بدون ایجاد دردسر از سوی مأموران محلی اف بی آی که از ابتدا در جریان کل ماجرا قرار داشتند، این پنج نفر را آزاد کنند.

پس از تمام اینها، بلافاصله «اسامه بن لادن» مسئول اصلی حملات یازده سپتامبر معرفی می‌شود و رسانه‌های جریان مسلط در غرب به طور کامل این ارتباط اسرائیلی با حملات را نادیده می‌گیرند و به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویا اصلا این ماجراها اتفاق نیفتاده است. بلافاصله پس از حملات یازده سپتامبر رسانه ها پر می شود از گزارش ها و اخبار مرتبط با بن لادن و ارتباط او با این حملات. و به آمریکایی‌ها گفته می‌شود که بن لادن به این دلیل به آمریکا حمله کرده که مخالف آزادی و دموکراسی در آمریکا بوده است. البته بن لادن نیز هرگونه ارتباط با این حملات را رد کرده و آن را به اسرائیلی‌ها نسبت می‌دهد.

بی بی سی متن بیانیه بن لادن در این رابطه را منتشر می‌کند، «من به هیچ عنوان در حملات یازده سپتامبر دست نداشته‌ام و حتی هیچ اطلاعی از آن نیز نداشتم. آنجا دولتی در دل دولتی دیگر در آمریکا وجود دارد. آمریکا باید سعی کند رد پای این حملات را در درون خود بیابد... از آن دولت مخفی باید پرسیده شود چه کسی این حملات را انجام داده است. نظام آمریکا تماما در کنترل یهودی‌ها است، کسانی که اولویت اصلی آنها اسرائیل است نه آمریکا». اما تصویری که رسانه‌های غرب از بن لادن ساختند، طراح اصلی و مغز متفکر حملات یازده سپتامبر بود.

حتی اف بی آی نیز زمانی که نام بن لادن را در فهرست مظنونین خود وارد کرد نامی از حملات یازده سپتامبر ذیل اتهامات وی نیاورده است و زمانی که درباره دلیل عدم اشاره به حملات یازده سپتامبر از اف بی آی پرس‌وجو شده، یکی از مقامات ارشد اف بی آی در تاریخ 14 مارس سال 2002 می گوید، «دلیل این امر این است که اف بی آی هیچ مدرک موثقی ندارد که بن لادن را با حملات یازده سپتامبر مرتبط کند».

این گزارش در پایان تأکید می کند: اف بی آی هیچ مدرک موثقی ندارد که بن لادن را به حملات یازده سپتامبر مرتبط گرداند. اما شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می دهد این حملات توسط صهیونیست‌ها علیه آمریکا طراحی شده بود.

سناتور «باب گراهام» رئیس کمیته منتخب سنا در امور اطلاعاتی در مصاحبه با «جیم لهرر» در برنامه «NewsHour» در تاریخ یازده دسامبر سال 2002 می گوید: به عقیده من شواهد کاملا قانع کننده‌ای وجود دارد که نشان می دهد دست کم برخی از تروریست‌ها کمک‌های یک «دولت خارجی» را دریافت می کردند و بالاخره یک روز این علنی خواهد شد اما دست کم 20 یا 30 سال از این جریان گذشته است.»

منبع: فارس