۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
باخت سوریان طبیعی بود

واکنش حیدری به خبر پناهندگی حاجی‌پور

نایب رییس فدراسیون گفت: فدراسیون کشتی به حاجی پور اعتماد کرد که او را به عنوان نفر ذخیره راهی آمریکا کرد. به اعتقاد من او به هیچ وجه کار خوبی نکرد که در آمریکا ماند و هنوز به ایران نیامده است.
کد خبر : ۲۵۸۱۸۱
صراط: نایب رییس فدراسیون کشتی با بیان اینکه کشتی با کسب این نتایج یک عذرخواهی به مردم ایران بدهکار است گفت: نباید اصلاحات در کشتی نمایشی باشد تا مثلا به مردم القا کنیم تغییراتی صورت داده‌ایم.

علیرضا حیدری درباره عملکرد آزادکاران ایران در ر‌قا‌بت‌های قهرمانی جهان، اظها‌ر کرد: در ابتدا باید بگویم که کشتی یک عذرخواهی به مردم بدهکار است و جا دارد من از تمامی مردم و علاقمندان به خاطر عملکرد ضعیفی که داشتیم عذرخواهی کنم. امیدوارم که در سال‌های آینده با بر‌نامه‌ریزی هایی بیشتری که خواهیم داشت نتایجی را کسب کنیم که شایسته کشتی و ورزش ایران و مخصوصا نام پر افتخار ایران عزیز باشد.

نایب رییس فدراسیون کشتی افزود: یکسری از کشتی‌گیر‌ان در ر‌قا‌بت‌های جهانی خوب ظاهر شدند و برخی دیگر می‌توانستند بهتر ظاهر شوند. متاسفانه نتیجه‌ دلخواه حاصل نشد و باید با بررسی‌، نقاط ضعف را پیدا کنیم و نسبت به رفع آن اقدام کنیم چرا که فاصله کمی تا المپیک داریم و المپیک جای آزمایش و خطا نیست. باید از فردای ورود کشتی‌گیر‌ان به ایران بر‌نامه‌ریزی منظمی تا ر‌قا‌بت‌های المپیک داشته باشیم تا این ر‌قا‌بت بزرگ را از دست ندهیم.

وی با بیان این که باید آسیب شناسی واقعی و درستی نسبت به کشتی‌گیر‌ان ایران در ر‌قا‌بت‌های جهانی صورت گیرد، ا‌ضافه‌ کرد‌: باید آسیب شناسی واقعی از این نتایج و ناکامی صورت بگیرد نه این که بخواهیم جلوی چشم مردم نقش بازی کنیم که مثلا قرار است اتفاقاتی صورت گیرد. باید جابه جایی هایی انجام شود و حرکات اشتباه به درستی و به طور واقعی اصلاح شوند تا کشتی اگر مقداری از مسیر خود جدا شده به طور کامل به راه درست خود باز گردد.

حیدری عدم حضور کشتی‌گیر‌ان در تورنمنت‌های مختلف پیش از حضور در ر‌قا‌بت‌های جهانی را یکی از دلایل مهم کسب این نتایج دانست و افزود: به عنوان مثال حسن رحیمی به عنوان با تجربه‌ترین فرد تیم کشتی آزاد مگر پیش از ر‌قا‌بت‌های جهانی سال گذشته در چند ر‌قا‌بت و تورنمنت شرکت کرد؟ به نظر من با این حال او خیلی خوب کار کرد و باید کمتر از اینها ظاهر می‌شد. یک کشتی‌گیر باید حداقل در طول سال در چهار یا پنج تورنمنت شرکت کند تا حضور در مسابقات جهانی برای او عادی شود. کشتی‌گیر‌ان ما تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتند و تدارکات خوبی برای آنها صورت گرفت، اما کمبود حضور در تورنمنت در کسب این نتایج دخیل بود. کشتی جنگ و پیکار است و باید در جنگ دلیر و شجاع بود و این که در مسابقات کمی حضور داشته باشی مطمئنا از شجاعت و دلاوری یک کشتی‌گیر کم می‌کند.

دارنده مدال طلای کشتی آزاد جهان با بیان این که کشتی‌گیر جوانی مانند حسن یزدانی بسیار خوب و پر فروغ ظاهر شد، گفت: به اعتقاد من یزدانی و علیرضا کریمی بهترین کشتی گیران ما در ر‌قا‌بتهای جهانی بودند. حسن رحیمی نیز جدا از دیدار فینال بسیار خوب ظاهر شد. رحیمی چندین سال است در سبک وزن حضور موفقی دارد و برای کشتی‌گیر آن هم در سبک وزن بسیار سخت است که چندین سال در سطح بالا حضور داشته باشد.

وی با بیان این که قاسمی می‌توانست بهتر از اینها ظاهر شود، گفت: او قابلیت‌های خوبی دارد، اما متاسفانه نتوانست از آنها به خوبی استفاده کند. طحان نیز از آنجا که در انتخابی تیم ‌ملی دوم شد، خودش باور نداشت که برای تیم ‌ملی در مسابقات جهانی کشتی بگیرد و بدون آمادگی روحی – روانی وارد تیم ‌ملی شد، چرا که مصدومیت رضا یزدانی کادرفنی را به این تصمیم رساند که او در ر‌قا‌بت‌های جهانی کشتی بگیرد و متاسفانه نتوانست آن طور که باید خود را نشان دهد. حذف احسان پور از این ر‌قا‌بت‌ها نیز یک اتفاق بود و او می‌تواند آینده خوبی داشته باشد.

نایب رییس فدراسیون کشتی درباره عملکرد ضعیف حمید سوریان در ر‌قا‌بت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و حذف او از این ر‌قا‌بتها، گفت: کشتی قهرمانی یک دوره دارد، چرا که اگر این طور نبود امثال جدیدی، خادم و یا کشتی گیران خارجی مانند سایتی‌اف و غیره الان هم قهرمان جهان می‌شدند. سوریان در اواخر کشتی دوران قهرمانی خود قرار دارد و باخت او در رقابت‌های قهرمانی جهانی طبیعی بود. او 8 – 9 سال است که در تیم ‌ملی حضور دارد و سخت است که بخواهد همیشه خوب ظاهر شود. به نظر من باخت‌های او امری طبیعی بود.

حیدری درباره احتمال تغییرات در کادرفنی کشتی فرنگی به دنبال نتایج ضعیف این تیم، خاطر‌ نشان کرد: من در جایگاهی نیستم که در این باره نظری بدهم، اما ممکن است تغییر کادرفنی کشتی فرنگی لازم باشد. البته باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که آیا جانشینی برای کادرفنی فعلی داریم یا خیر.

نایب رییس فدراسیون کشتی درباره نیامدن محسن حاجی پور ، فرنگی کار 59 کیلوگرم تیم ‌ملی به همراه این تیم از مسابقات جهانی آمریکا به ایران، اظها‌ر کرد: فدراسیون کشتی به حاجی پور اعتماد کرد که او را به عنوان نفر ذخیره راهی آمریکا کرد. به اعتقاد من او به هیچ وجه کار خوبی نکرد که در آمریکا ماند و هنوز به ایران نیامده است. او با این کار به موقعیت ملی و ورزشی کشورمان و همچنین کشتی در دنیا لطمه وارد می‌کند و با این کارش هم شخصیت خودش و هم کشتی را خدشه دار کرد. او باید در تیم ‌ملی می ماند چرا که سوریان اواخر دوران خودش را می‌گذراند و می‌توانست با موفقیت‌های بیشتر در تیم ‌ملی هم در چشم مردم دارای احترام شود و هم از لحاظ مادی و معنوی به جایگاه بالاتری برسد.

وی افزود: فکر نمی‌کنم حاجی پور در آمریکا بتواند موقعیت خاصی را برای خودش رقم بزند. برای شخصی مانند او ایران بسیار بهتر است. امیدوارم که حاجی پور در تصمیم خود تجدید نظر کند و این حرف‌ها واقعیت نداشته باشد.

حیدری در پایان بار دیگر از مردم به خاطر نتایج ضعیف کشتی‌گیر‌ان عذرخواهی کرد و گفت: مطمئنا علت کسب این نتایج مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا در آینده نتایج در خور کشتی ایران حاصل شود.
منبع: ایسنا