۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
مارکا: قطر کانون ستارگان فوتبال جهان است

11 ستاره فوتبال دنیا در قطر +تصاویر

روزنامه مارکا در گزارشی بازیکنان مشهور که از سال ۲۰۰۳ تا کنون در لیگ ستارگان بازی کردند را بیان کرده و گفت که قطر میعادگاه بازیکنان بزرگ است.
کد خبر : ۲۵۹۱۳۷
صراط: روزنامه مارکا اسپانیا گزارشی را در رابطه با لیگ قطر از سال 2003 تا کنون را ارائه داد و اعلام کرد که لیگ قطر مهد فوتبالیست‌های مشهور است.

11 بازیکن مشهور که درلیگ ستارگان قطر بازی کردند به تریبت زیر هستند:

1- روماریو برزیلی از مشهورترین چهره هایی است که در لیگ ستارگان قطر بازی کرده است او یکی از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ است. او 1000 گل به ثمر رسانده است و در سال 1994 به عنوان بهترین بازیکن سال جهان انتخاب شده‌است. او 70 بازی ملی دارد و 55 گل به ثمر رسانده است. وی در سال 2009 میلادی از فوتبال خداحافظی نمود، ولی روماریو در تیم السد بیش از سه ماه نتوانست در این تیم باشد زیرا با سرمربی وقت آن زمان مشکل داشت.

روماریو

2- فرناندو هیرو ستاره سابق تیم ملی اسپانیا و کاپیتان رئال مادرید بود او با 102 گل، گلزنترین مدافع تاریخ باشگاه رئال به شمار می آید او هم به لیگ قطر آمد و در سال 2003-2004  برای تیم الریان 19 بازی را کرد و سه گل را توانست به ثمر برساند.

فرناندو هیه رو

3- اشتفان افنبرگ بازیکن تیم ملی آلمان و باوارایی‌ها که افتخارات زیادی را به همراه بایرن مونیخ به دست آورده است هم در لیگ ستارگان در تیم العربی که بازیکن ملی پوش کشورمان اشکان دژاگه را در این فصل در ترکیب خود دارد، یک فصل بازی کرده است.

افنبرگ

4- پپ گواردیولا چهره نام آشنا برای تمام فوتبال دوستان بازیکن سابق تیم ملی اسپانیا و باشگاه بارسلونا و مربی کنونی باوارایی ها هم در لیگ قطر در تیم الاهلی 34 بازی را انجام داده و همچنین در پایان این دوره مدتی مربی این تیم هم بوده است.

گفتنی است در این فصل دو بازیکن ایرانی به نام های مجتبی جباری و پژمان منتظری برای این تیم قطری بازی می کنند.

گواردیولا

5- مارسل دسایی فرانسوی که در باشگاهای میلان و چلسی بازی کرده است در پایان دوره فوتبالی‌اش در تیم الغرافه و قطر بازی کرده است گفتنی است که شجاعی در این فصل در تیم الغرافه توپ می زند.

دسایی

6- فرانک و رونالد دی بوئر برادران دوقلوی ملی پوش هلندی و عضو باشگاه بارسلونا هم هر دو در لیگ ستارگان قطر بازی کردند فرانک در تیم الریان و رونالد در تیم الشمال بازی کرده است.

برادران دی بوءر

7- گابریل باتیستوتا ستاره سابق تیم ملی آرژانتین و عضو باشگاه رم ایتالیا هم در تیم العربی از سال 2003- 2005 بازی می کرد که با این تیم توانست قهرمان لیگ ستارگان و آقای گل آن فصل شود.

باتیستوتا

8- رائول گنزالس ستاره تیم ملی اسپانیا و اسطوره باشگاه رئال مادرید هم دو فصل در تیم السد قطر بازی کرده و تمام قهرمانی ها را با این تیم کسب کرده است و پس از آن به لیگ امریکا پیوسته که اکنون هم آنجا بازی می کند.

رائول

9- سرخیو گارسیا بازیکن سابق تیم ملی اسپانیا و باشگاه بارسلونا به تیم الریان قطر پیوسته و هم اکنون هم در این تیم بازی می کند.

گارسیا

10- ژاوی هرناندز کاپیتان سابق کاتالان‌ها که اکنون در تیم السد قطر بازی می کند اولین گل خود را برابر تیم مسیمیر که نوری را در ترکیب خود دارد به ثمر رساند.

ژاوی
منبع: فارس