۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷

آسانژ: اولاند از پشت به من خنجر زد

موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس در مصاحبه اخیرش گفت، رئیس‌جمهوری فرانسه با رد درخواست پناهندگی‌اش "از پشت به وی خنجر زده است".
کد خبر : ۲۵۹۱۶۳

صراط: موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس در مصاحبه اخیرش گفت، رئیس‌جمهوری فرانسه با رد درخواست پناهندگی‌اش "از پشت به وی خنجر زده است".

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس در مصاحبه‌اش با مجله "سوسایتی" گفت: رد درخواست پناهندگی‌ام در فرانسه به دنبال مذاکراتی در سطح مقامات عالی‌رتبه رخ داد. مذاکره مستقیمی میان من و فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه برگزار شد و پیام‌های کتبی نیز از طریق وکیل فرانسوی‌ام رد و بدل شده بود. اولاند اشاره‌های بسیار دلگرم‌کننده‌ای ارائه کرده بود اما به هر حال واکنش نهایی‌اش "خنجری بود که از پشت به من زده شد".

آسانژ پرسید: حقیقتاً چه چیزی باعث شد او نظرش را بین مذاکرات اولیه و تصمیم نهایی عمومی‌اش عوض کند.

وی افزود: شاید اولاند می‌خواست نه‌تنها در نظر فرانسه قوی به نظر برسد بلکه به آمریکا و انگلیس نشان دهد که به آنها وفادار است. رد علنی و عمومی چنین درخواست راهی بود که اولاند به هدف و خواسته‌اش می‌رسید.

این در حالی است که ریاست‌جمهوری فرانسه هنوز هیچ اظهارنظری درباره این ادعاهای آسانژ نکرده است.

موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس از سال 2012 میلادی در سفارت اکوادور در لندن پناه گرفته چراکه سوئد می‌خواهد او برای پاسخ‌دهی به سوالات مربوط به اتهام تجاوز مسترد شود. آسانژ تاکید کرده، سوئد می‌خواهد وی را درخصوص افشای صدها هزار سند محرمانه به مقامات آمریکایی تحویل دهد.

منبع: ایسنا