۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۷

اخراج دخترها به جرم چاقی در آمریکا

یک رستوران در آمریکا پیشخدمت های زنی را که چاق شده باشند، اخراج می کند.
کد خبر : ۲۵۹۵۷۵
صراط: صاحب این رستوران بزرگ در آمریکا می گوید برای هر پیشخدمتی ، چه زن و چه مرد هنگام استخدام ضوابط کار کردن در این محل توضیح داده شده است که از آن جمله داشتن ظاهری به قول آنها " خوب " و به قول ما " اغوا کننده " است.

چندی پیش گروهی از کارمندان چاق این رستوران که در خطر اخراج بودند، به یکی از دادگاه های نیوجرسی شکایت کردند و رفتار صاحبکارشان را نمونه ای " تبعیض جنسیتی " نامیدند اما این دادگاه به نفع او رای داد و اعلام کرد تصمیمش کاملا قانونی است.

این نخستین بار نیست که زنان آمریکایی علیه تبعیض جنسیتی در سال های اخیر شکایت می کنند برای مثال دو سال پیش یک زن سیاه پوست از صاحبکارش به اتهام تبعیض جنسیتی شکایت کرد چرا که به او گفته بود اجازه ندارد موهایش را مش کند و هفت سال قبل نیز یک انجمن فعال در حوزه تبعیض جنسیتی علیه یکی از شرکت های هواپیمایی که قوانینی سختگیرانه ای درباره زیبایی مهماندارهای شان گذاشته بودند ، شکایت کردند.

مجموعه شکایت ها علیه تبعیض جنسیتی در آمریکا می تواند نشان دهنده دو احتمال باشد، نخست این که شاید زنان آمریکایی درباره تبعیض جنسیتی آگاهی پیدا کرده اند و در صورت برخورد با مصادیقش به دادگاه شکایت می کنند و دیگر این که احتمال دارد میزان تبعیض های جنسیتی در این کشور زیاد باشد اما به هر حال برای مشخص شدن این که کدام یک از این دو احتمال به یقین نزدیک تر است، باید پژوهش های بیشتری در جامعه آمریکایی انجام شود.

نکته دیگر در ماجرای اخراج دخترها به علت چاقی این است که گرچه بر خلاف رای دادگاه ، بیشتر آنها که این خبر را می خوانند معتقدند تبعیض جنسیتی درباره دختران قمارخانه رخ داده است و واضح است که مسئولان آن محل اصرار بر بدن نمایی کارمندان شان دارند، اما در برخی کشورهای دنیا هم اخراج به علت چاقی با هدف انجام بهتر مسئولیت وجود دارد برای نمونه چند سال پیش دولت پاکستان به پلیس هایش هشدار داد باید بین چاقی و کار یکی را انتخاب کنند .

دولت در توجیه هشدارش توضیح داده بود که پلیس باید بدنی چابک داشته باشد و 175 هزار مامور پلیس شکم گنده اش آمادگی لازم را برای مبارزه با اشرار ندارند. در این تهدید یک گزینه دیگر هم بجز اخراج ، برای چاق ها گذاشته شده بود و آن انجام کارهای دفتری با کاهش حقوق زیاد بود.
منبع: تسنیم