۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
ابراهیم آبادی:

به‌خاطر بازی در «مختارنامه»، به من ویزای 10ساله آمریکا دادند

آبادی گفت: من کارهای زیادی انجام داده‌ام. فقط کافی است به سایت مراجعه کنید تا از تعداد آن با خبر شوید. زمانی که قرار بود آمریکا بروم، وقتی در آنجا متوجه شدند من چه کسی هستم و کارنامه کاری‌ام را مشاهده کردند و متوجه شدند «مختار نامه» یکی از آثاری است که من در آن حضور داشتم، خودشان به بنده ویزای 10 ساله دادند.
کد خبر : ۲۵۹۸۰۶
صراط: ابراهیم آبادی گفت: خود را فرزند تئاتر می‌دانم امام گفته است اگر فرهنگ نداشته باشیم اقتصاد هم نداریم من به دنبال فرمایش امام هستم تنها برای دیدن دخترم به سیاتل آمریکا رفتم وقتی متوجه شدند من چه کسی هستم و در «مختار نامه» بازی کرده‌ام به من ویزای 10 ساله دادند.

ابراهیم آبادی درمورد فعالیت‌های اخیرش در عرصه سینما و تئاتر گفت: چندی پیش نمایشی را با ‌عنوان «پله آخر» روی صحنه بردم و به‌ تازگی اجرای آن به پایان رسیده است.

در تلاش هستم این نمایش را در سایر نقاط کشور را به روی صحنه ببرم تا مردم بتوانند آن را ببینند. پیش از این نمایش را در یک سالن کوچک اجرا کردم که مخاطبین‌اش بیش‌تر نویسندگان و منتقدین بود، البته حوزه هنری قرار است سالنی را در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم «پله آخر» را به روی صحنه ببریم.

وی در ارتباط با اینکه چند ماهی را خارج از ایران به سر برده است، گفت: به مدت 7 ماه در شهر سیاتل آمریکا با دخترم زندگی کردم، چند سالی بود او را ندیده بودم و برایش دلتنگی می‌کردم. زمانی که سن بالا می‌رود دیگر از فردای خود خبر نداریم و ممکن است هزار و یک اتفاق بیفتد.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر درباره اینکه چه آثاری را در سینما آماده نمایش دارد، گفت: در حال حاضر فیلمی را در سینما برای نمایش ندارم، اما فیلم‌نامه‌هایی برای بازی پیشنهاد شده است که ضعیف است، البته شرایط خاصی به‌وجود آمده و دیگر از بازیگران قدیمی استفاده نمی‌شود.

او همچنین گفت: شخصا فیلم‌نامه‌ای را نوشته‌ام و قرار است که تا 20 روز دیگر آن را کلید بزنم. تهیه‌کنندگی این فیلم قرار است که برعهده دو نفر از دوستانم باشد. این در شرایطی است که ما با هم هیچ زدوبندی نداریم و به دنبال هیچ منفعت خاصی برای خود نیستیم. در این فیلم از افرادی استفاده خواهیم کرد که عاشق کار هستند و صرفاً به دنبال پول نیامده‌‌اند.

آبادی در ادامه گفت: درحال حاضر 42 سال است که در صحنه تئاتر کار کرده‌ام و خود را فرزند تئاتر می‌دانم. آخرین کار سینمایی‌ام مربوط به 4 الی 5 سال پیش می‌شود، «هرچی بخوای» و «دیوار» از این جمله‌اند.

او با اشاره به اینکه در شهر سیاتل آمریکا نمایش را چندین بار پشت هم دیده است، گفت: زمانی که در سیاتل بودم، یک نمایش به زبان انگلیسی را برای چند بار مشاهده کردم. اولین اجرای این گروه با آخرین شبی که کارشان بر روی صحنه بود، هیچ تفاوتی نداشت و در میزانسن‌ها کوچکترین تغییری صورت نگرفته بود.

وی در ادامه افزود: بنده 14 سال در چک ‌و اسلواکی درس خواندم و از اساتید خود یاد گرفتم که یک نمایش تئاتر در طول مدت اجرا سر سوزنی نباید میزانسن‌هایش تغییر بکند.

بازیگر فیلم سینمایی «آپارتمان شماره 13»، گفت: من کارهای زیادی انجام داده‌ام. فقط کافی است به سایت مراجعه کنید تا از تعداد آن با خبر شوید. زمانی که قرار بود آمریکا بروم، وقتی در آنجا متوجه شدند من چه کسی هستم و کارنامه کاری‌ام را مشاهده کردند و متوجه شدند «مختار نامه» یکی از آثاری است که من در آن حضور داشتم، خودشان به بنده ویزای 10 ساله دادند.

آبادی همچنین گفت: من تئاتر و سینما را هنر اولیه کشور می‌دانم؛ چراکه به فرمایش امام(ره)، اگر فرهنگ نباشد، اقتصاد هم نداریم. من به دنبال فرمایش امام(ره) هستم.

وی درباره اینکه کدامیک از آثار سینمایی که در آن حضور داشته است، برایش سختی‌هایی را به همراه داشته، گفت: فیلم سینمایی «ملک خاتون»‌ یکی از آثاری است که بازی در آن برایم سخت بود، درواقع خدا مرا نجات داد. صحنه‌ای که افراد با سنگ به ماشین می‌زدند و شیشه را می‌شکستند، هیچ وقت از یادم نمی‌رود.

او همچنین در پایان خاطرنشان کرد: در این شرایط برخی ما را فراموش کرده‌اند و از رسانه‌ها و صاحب‌قلمان می‌خواهم که درمورد ما بنویسند تا برای سایرین به‌جا بمانیم.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز