۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵

عید مبارکی احمدی‌نژاد با مردم +تصاویر

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق کشورمان با حضور در نشستی با عنوان "دفاع مقدس در برابر نفوذ شیطان" به ایراد سخنرانی در مسجد "محمدیه" تهران پرداخت.
کد خبر : ۲۵۹۹۲۰
صراط: ساعت 19، اینجا خیابان شهید شیرازی تهران(آبشار)، مسجدمحمدیه. قرار است تا لحظاتی دیگر مردی پای به مسجد بگذارد که 2 سالی می‌شود از صندلی ریاست جمهوری برخواسته و جای خود را به دکتر "حسن روحانی" داده است. 

عید مبارکی احمدی‌نژاد با مردم +تصاویر

نماز مغرب و عشا اقامه شده و همه‌چیز برای استقبال از رئیس دولت‌های نهم و دهم آماده است. هوا به شدت گرم و چیزی که بیش از همه توجه را به خود مشغول و تا حدی کلافه می‌کند، ازدحام جمعیت است. 

صدای ولوله می‌آید؛ بله خودش است؛ ناگهان صدای شعارها بلند می‌شود؛ همان شعار معروف. "به جون هر چی مرده احمدی برمی‌گرده!" 

"محمود احمدی‌نژاد" که به نماز نرسید و به صورت فردی نمازش را ادا کرده بود، با همراهی "مجتبی ثمره هاشمی" و در میان انبوه مردم و عکاسان وارد حیاط مسجد می‌شود. 

"احمدی دلاور یاور خط رهبر"؛ "احمدی بیا؛ احمدی بیا". این‌ها شعارهایی بود که در استقبال از رئیس دولت سابق سر داده می‌شد. 

شعارهایی که بوی انتخابات مجلس یا شاید ریاست‌جمهوری 96 را می‌داد و نشان از عزم جزم هواداران احمدی‌نژاد برای استقبال از آفتابی‌شدن او در حال و هوای سیاست ایران بود.

پس از عرض خوش‌آمدگویی به احمدی‌نژاد از سوی "حجت‌الاسلام محمدی" امام جماعت مسجد محمدیه، مجری برنامه پشت تریبون رفت و خطاب به احمدی‌نژاد گفت: "ما می‌گوییم دکتر احمدی‌نژاد اما شما برای ما همان "حاج محمود" جبهه‌ها هستی."

پس از آن، احمدی‌نژاد پشت تریبون قرار گرفت و صحبت‌هایی را پیرامون عید قربان، دفاع مقدس و نقش انقلاب اسلامی ایران در استکبارستیزی بیان کرد.

سخنرانی احمدی‌نژاد در داخل حیاط مسجد برای خیل مردم به نمایش گذاشته شده بود.

عید مبارکی احمدی‌نژاد با مردم +تصاویر

احمدی‌نژاد در بخشی از اظهارات خود گفت: "آن‌هایی که خدایی کار نمی‌کنند، هرچه قدر هم که حنجره‌های خود را پاره کنند باز هم دروغ می‌گویند."

وی در بخشی از اظهارات خود درباره سرنوشت "صدام حسین" دیکتار مخلوع عراق، ابراز کرد: "دیدیم که آمریکایی‌ها چگونه ریختند و ترتیب صدام را دادند." این اظهارات خنده حضار را در پی داشت!

در ابتدا همهمه حاظران، شنیدن اظهارات احمدی‌نژاد را برای ما سخت کرده بود اما هرچه‌قدر که جلوتر می‌رفتیم، فضا آرام تر و بهتر شد.

رئیس‌جمهور سابق کشورمان درخصوص آرمان خود برای ارتباط با جهان گفت: "هدف ما احترام متقابل و کمک به صلح جهانی است."

در حاشیه این مراسم، هفته‌نامه "هزاره سوم" که به طور ویژه و تک‌برگی برای این برنامه به چاپ رسیده بود، میان حضار دست به دست می‌شد و مردم در پاره‌ای از اوقات، بی‌توجه به اظهارات احمدی‌نژاد، مشغول واکاوی ویژه‌نامه می‌شدند.

عید مبارکی احمدی‌نژاد با مردم +تصاویر

در میانه‌های اظهارات احمدی‌نژاد، "غلامحسین الهام" از مشاورین احمدی‌نژاد در دولت دهم، وارد حیاط مسجد شد.

کم‌کم مراسم به پایان خود نزدیک می‌شد و به عنوان حسن ختام برنامه، احمدی‌نژاد خطاب به حاظران گفت که چند دعا می‌کنم و شما آمین بگویید. احمدی‌نژاد این‌گونه دست به دعا برداشت: "انشاالله ظلم، نامردی و مال مردم‌خوری ریشه‌کن شود. "مردم هم با آمین‌های بلند و یک‌صدای خود، مهر تأییدی بر آرزوی احمدی‌نژاد زدند.

با پایان مراسم، خودمان را از ترس لِه شدن در ازدحام جمعیت، سریعا به جلوی درب مسجد رساندیم. 

منتظر بودیم که احمدی‌نژاد از مسجد خارج شود. "مجتبی ثمره هاشمی" و سپس "علی‌اکبر جوانفکر" از چهره‌های نزدیک به رئیس  دولت‌های نهم و دهم، زودتر از رئیس‌شان، مسجد را ترک کردند.

بار دیگر و با آمدن احمدی‌نژاد به جلوی مسجد، ولوله‌ها و شعار‌ها سر به آسمان کشید. "ابوالفضل علمدار احمدی را نگه دار" شعاری بود که مردم با آن احمدی‌نژاد را بدرقه کردند.

عید مبارکی احمدی‌نژاد با مردم +تصاویر

50 متر جلوتر از مسجد، مجتبی ثمره هاشمی ایستاده بود. به سراغ او رفتیم تا سوالاتی را از وی، پیرامون فعالیت‌های انتخاباتی احمدی‌نژاد و حال و روز "اسفندیار رحیم مشایی" و "حمید بقایی" بپرسیم اما انگار ثمره هاشمی هم رسم خندیدن به سوالات خبرنگاران را به خوبی از احمدی‌نژاد فراگرفته بود و تنها به همین یک جمله اکتفا کرد: "من اصلا مصاحبه نمی‌کنم."

خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز