۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹

انتقاد آیت‌الله شاهرودی از "موضع دولت" در برابر جنایت آل‌سعود

آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در ابتدای اولین جلسه درس خارج فقه و اصول خود در سال جدید تحصیلی با اشاره به فاجعه دلخراش منا، این مصیبت سنگین را به خانواده های داغدار تسلیت گفته و بر ضرورت پیگیری بین المللی این حادثه تأکید کرد.
کد خبر : ۲۶۰۳۸۴
صراط: آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری  در ابتدای اولین جلسه درس خارج فقه و اصول خود در سال جدید تحصیلی با اشاره به فاجعه دلخراش منا، این مصیبت سنگین را به خانواده های داغدار تسلیت گفته و بر ضرورت پیگیری بین المللی این حادثه تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه این مسیر، مسیر تردد اکثر ایرانیان و شیعیان بوده است که بدون ابلاغ قبلی و هماهنگی و به صورت ناگهانی مسدود گردیده، این فاجعه هولناک را غیر طبیعی و توطئه آمیز ارزیابی کرده و رژیم سعودی را متهم اصلی کشتار عظیم حاجیان در این فاجعه بزرگ دانست.

وی  با مروری بر پرونده سیاه دولت تکفیری سعودی و آلوده بودن دست این حکومت مزدور به خون مسلمانان کشورهای مختلف نظیر بحرین و یمن و سوریه، داعش را یکی از دستاوردهای ننگین این رژیم منحوس برای عالم اسلام دانست.

استاد حوزه علمیه قم در فراز دیگری از سخنان آغازین در درس خارج فقه و اصول، با اشاره به دست نشاندگی و هم پیالگی آل سعود با نظام سلطه و خصوصا شیطان بزرگ امریکا، تولی ایشان با دشمنان خدا و دین را بزرگترین مصداق شرک دانسته و عقاید خرافی و باطل وهابیت در باب شرک آلود بودن زیارت را به چالش کشید.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری  با اشاره به دشمنی دیرین این رژیم سفاک با اسلام حقیقی و اسلام ناب و اسلام انقلابی و با انقلاب اسلامی ایران، مهمترین تهدید اسلام و قرآن و مسلمین و خصوصا انقلاب اسلامی را در منطقه، حکومت سعودی دانستند و جنگ افروزی سعودی در یمن و سوریه و بحرین را جلوه های از این دشمنی سرسختانه با تفکر انقلاب اسلامی در سراسر جهان برشمرد.

آیت الله شاهرودی، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دامت برکاته را در آغازین ساعات پس از این فاجعه عظیم، بسیار مهم و هوشمندانه ارزیابی کرد و با انتقاد شدید از موضع غیر فعال دولت در برابر این جنایت آل سعود، مسئولین دولتی را به اتخاذ مواضع انقلابی و همسو با اندیشه های تابناک امام و رهبری توصیه نمود.

وی با اشاره به تعداد کثیر کشته شدگان ایرانی این فاجعه انسانی، برخورد اصولی و انقلابی مسئولین را در همه سطوح خواستار شده و از همه سازمان های اسلامی و علماء و دانشمندان مسلمان و دولت های اسلامی برای برخورد قاطع با دولت سعودی و تلاش برای تشکیل کمیته حقیقت یاب و تحقیق و تفحص در باب این جنایت خونبار دعوت کرد.

ایشان در پایان، برای درگذشتگان این فاجعه جنایت بار، رحمت واسعه الهی و برای مجروحان و آسیب دیدگان سلامتی عاجل و برای بازماندگان اجر و صبر مسئلت کرد.