۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹

معمای پیچیده یک جنایت در دفتر کاریابی

سه مرد مرموز با انگیزه‌ای کور به دفتر کاریابی یک زن و شوهر حمله کردند و با ضرباتی مرگبار، سناریویی هولناک را به اجرا گذاشتند. این جنایت که با به قتل رسیدن مرد و به کما رفتن زن رقم خورده است، پلیس جنایی پایتخت را با معمای پیچیده‌ای روبه‌رو کرده است.
کد خبر : ۲۶۰۶۳۸
صراط: ساعت ٦ عصر یکشنبه ٥ مهرماه صدای درگیری و دعوا در یک آپارتمان ٣ واحدی در خیابان‌ هاشمی تهران، سکوت ساختمان را شکست. ساکنان مجتمع سراسیمه از خانه خارج و متوجه شدند که سه مرد مرموز به سرعت سوار بر یک موتورسیکلت از محل گریختند. همسایه‌ها که به سر و صداهای چند دقیقه قبل که از واحد طبقه اول ساختمانشان که یک دفتر کاریابی بود مظنون شده بودند چند بار مدیرعامل شرکت را صدا زدند اما کسی پاسخ نداد. آنها که احتمال می‌دادند جنایتی در خانه رخ داده، موضوع را به ماموران کلانتری ١٠٨ نواب اطلاع دادند. ماموران پس از حضور در محل حادثه با شکستن قفل در شرکت این زوج وارد آنجا شدند و با جنایتی هولناک روبه‌رو شدند.

با کشف جسد یک مرد و پیکر خونین همسر او، موضوع به محسن مدیر روستا بازپرس کشیک ویژه قتل گزارش شد و دقایقی بعد او همراه گروهی از کارآگاهان جنایی اداره دهم پلیس آگاهی وارد محل جنایت شد.

بررسی‌های اولیه بازپرس قتل و کارآگاهان جنایی نشان می‌داد مرد ٤٥ ساله با ضربه‌های شدید جسمی سخت به قتل رسیده است. در کنار جسد او نیز یک کلنگ به چشم می‌خورد.

در ادامه بررسی‌ها جسد نیمه‌جان همسر این مرد که تا سرحد مرگ، هدف ضربات هولناک عامل یا عاملان جنایت قرار گفته بود در یکی از اتاق‌ها کشف شد.

تحقیقات از محل جنایت نشان می‌داد که سرقتی از خانه صورت نگرفته و عاملان جنایت ابتدا شوهر این زن را به قتل رسانده و سپس به او حمله کرده‌اند. این در حالی بود که زن جوان به علت شدت جراحات در حال دست و پنجه نرم کردن با مرگ بود و به دستور بازپرس پرونده بلافاصله با اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

بررسی‌های بیشتر در صحنه جرم نشان می‌داد زن جوان مدیرعامل این شرکت بوده که به‌عنوان یک دفتر کاریابی به همراه همسرش فعالیت می‌کردند. روی یکی از میزها نیز دفترچه تلفنی وجود داشت که شماره تلفن مشتریانشان در آن ثبت شده بود اما موضوعی که سرنخی طلایی را به دست کارآگاهان داد وجود کاغذی بود که روی آن نوشته شده بود «خدایا ما را از شر مشتریان شرور در امان بدار».

در حالی‌که بازپرس پرونده و کارآگاهان در حال بررسی صحنه جرم بودند، همسایه‌ها نیز پشت در این خانه که با نوار زرد بسته شده بود، ایستاده بودند. آنها با مشاهده اجساد، شوکه‌ شدند و باورشان نمی‌شد جنایتی هولناک در بیخ گوششان رقم خورده باشد. یکی از همسایه‌ها در این رابطه به قاضی کشیک قتل گفت: «قبل از ساعت ٦ عصر بود که صدای دعوا و درگیری از این خانه به گوشم رسید. به دلیل اینکه این واحد آپارتمانی یک دفتر کاریابی بود و مشتریان زیادی داشت، این مسأله به نظرم غیرطبیعی نرسید اما وقتی صدای درگیری قطع شد، پشت پنجره رفتم که متوجه شدم سه مرد جوان سراسیمه از خانه ما بیرون رفتند و با یک موتورسیکلت متواری شدند. چون به این حادثه شک کرده بودم پشت در واحدشان رفتم و زنگ زدم اما کسی جواب نداد. به همین خاطر موضوع را به پلیس خبر دادم. همه ما شوکه شده‌ایم. آنها زیاد با همسایه‌ها رفت‌وآمد نداشتند اما این جنایت تأثیر بدی در روحیه ما گذاشته است.»

با هماهنگی قضایی، جسد مقتول به پزشکی قانونی منتقل شد و همسر او نیز در حالت کما در‌ آی‌سی‌یو بیمارستان بستری شده است.

با توجه به دزدیده‌نشدن وسیله از خانه قربانیان و نبود آثار تخریب در ورودی، کارآگاهان در برابر جنایتی قرار گرفته‌اند که احتمال دارد قاتلی آشنا آن را طراحی کرده باشد.

تحقیقات برای روشن‌شدن زوایای مبهم پرونده و دستگیری عامل یا عاملان این جنایت هولناک ادامه دارد.


منبع: شهروند