۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

فانی: 550 هزار دانش‌آموز در جبهه‌ها بودند

وزیر آموزش و پرورش گفت: در زمان دفاع مقدس 550 هزار دانش‌آموز و 90 هزار فرهنگی به جبهه‌های جنگ اعزام شدند.
کد خبر : ۲۶۰۶۷۰
صراط: وزیر آموزش و پرورش گفت: در زمان دفاع مقدس 550 هزار دانش‌آموز و 90 هزار فرهنگی به جبهه‌های جنگ اعزام شدند.

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در صبحگاه مشترک پایگاه‌های بسیج حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش که در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت جانباختگی زائران ایرانی در منا اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی معلمان و دانش‌آموزان با رهبری انقلاب جریان انقلاب را شکل دادند و دانش‌آموزان 13 آبان را آفریدند.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: 22 بهمن 57 با همکاری آحاد مردم و با مشارکت دانش‌آموزان و معلمان رقم خورد و پس از پیروزی انقلاب، آموزش و پرورش نقش ویژه‌ای بر انقلاب ایفا کرد.

فانی افزود: اعزام 550 هزار دانش‌آموز و 90 هزار فرهنگی به جبهه‌های جنگ از جمله اقدامات آموزش و پرورش در دفاع از انقلاب اسلامی بود.

وزیر آموزش و پرورش با ذکر خاطره‌ای از سال‌های گذشته تصریح کرد: در فاصله سال‌های 72 تا 76 که معاون فرهنگی بنیاد شهید بودم، همسران شهدا متقاضی ادامه تحصیل بودند که به سرپرست وقت بنیاد شهید این موضوع را انتقال دادم و 105 مجتمع آموزش خاص خانواده شهدا با همکاری آموزش و پرورش راه‌اندازی شد و اکنون تعداد از همان همسران شهدا در حوزه پزشکی مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: مجتمع‌های آموزش رزمندگان در جبهه و پشت جبهه، مدارس شاهد و مجتمع‌های آموزشی همسران شهدا نمونه‌هایی از حرکت‌ آموزش و پرورش در دفاع از انقلاب و پشتیبانی از جنگ است.

فانی با بیان اینکه نقش آموزش و پرورش در زمان جنگ و در منطقه کردستان بسیار کلیدی بود خاطر نشان کرد: در دوران جنگ طرح اعزام نیروهای فرهنگی سراسر کشور به کردستان را طراحی کرده‌ایم و بعدها هم سه مرکز تربیت معلم و 6 دانش‌سرای تربیت معلم ایجاد کردیم که شروع به تربیت نیروهای بومی کرد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش حرکت‌های خوبی را در زمان جنگ و پس از دفاع مقدس انجام داده است اظهار کرد: بسیاری از حرکت‌هایی که آموزش و پرورش در منطقه کرستان در زمان جنگ داشت تضمینی برای حفظ ارزش‌های اسلام بوده است.

وی ادامه داد: امروز نقش آموزش و پرورش حفاظت و حراست از ارزش‌های انقلاب، ترویج دهنده فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه‌سازی ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در سال گذشته با همکاری بسیج 650 هزار دانش‌آموز را در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق غرب و جنوب غرب کشور اعزام کردیم.

فانی در پایان گفت: فعالیت‌های پرورشی آموزش و پرورش امروز باید بر مبنای تحکیم مبانی اعتقادی و ارزشی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد؛ در کتاب‌های درسی و مجلات کمک درسی تکلیف اصلی حفظ دستاوردهای انقلاب است.

به گزارش فارس، در پایان صبحگاه مشترک پایگاه‌های بسیج حوزه ستادی وزارت‌آموزش و پرورش میثاق‌نامه بسیجیان قرائت شد.
منبع: فارس