۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸

شایعه مرگ 2 ایرانی در فرودگاه جده +عکس

همزمان با انتشار خبر بازگشت کاروان حجاج ایرانی مطلبی جعلی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که ادعا می‌کند 2 زائر ایرانی در سالن ترانزیت فرودگاه جده فوت کردند.
کد خبر : ۲۶۰۸۰۹

صراط: به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

با وقوع فاجعه اخیر «منا» و روبرو شدن خانواده‌های داغدار زائران با شوک شدید روحی، به کاربران شبکه‌های اجتماعی توصیه‌ می‌شود در ارسال مطالب مرتبط با این موضوع دقت بیشتری کنند.

**شایعه**

همزمان با انتشار خبر بازگشت کاروان حجاج ایرانی مدینه قبل که اعمال حج خود را انجام داده‌اند مطلبی جعلی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که ادعا می‌کند 2 زائر ایرانی در سالن ترانزیت فرودگاه جده بر اثر ورود ناگهانی یک کامیون فوت کردند.

 شایعه مرگ 2 زائر ایرانی در فرودگاه جده +تصویر

**واقعیت**

در حالی که بازگشت کاروان حجاج آغاز شده،‌ هیچ‌ حادثه‌ جدیدی در هنگام بازگشت حجاج رخ نداده است و تاکنون زائران به سلامت به شهرهای خود رسیده‌اند.

سانحه فرودگاه جده و مرگ 2 زائر ایرانی نیز مربوط به 2 سال گذشته است. در سال 92 ورود ناگهانی کامیون سعودی به محل استقرار زائران ایرانی در فرودگاه جده منجر به کشته شدن 2 زائر و مجروح شدن 2 تن شد.

 شایعه مرگ 2 زائر ایرانی در فرودگاه جده +تصویر

منبع: فارس