۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
در حمله به یمن

یک مرجع: آمریکا 3 کلاه سر سعودی گذاشت

یکی از مراجع تقلید گفت: تشویق آنها به حمله بی‌نتیجه، ویران شدن یک کشور اسلامی و ایجاد نفرت مسلمانان نسبت به عربستان سه کلاهی بود که آمریکایی‌ها بر سر عربستان گذاشتند.
کد خبر : ۲۶۰۸۳۳
صراط: یکی از مراجع تقلید گفت: تشویق آنها به حمله بی‌نتیجه، ویران شدن یک کشور اسلامی و ایجاد نفرت مسلمانان نسبت به عربستان سه کلاهی بود که آمریکایی‌ها بر سر عربستان گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به سئوالی در زمینه برگزاری مراسم غدیر با توجه به مصیبت بزرگ اظهار کرد: این مراسم نباید سست شود زیرا خواسته دشمن سستی این مراسم است، باید این مراسم با قوت خود برگزار شود و نباید توجه به تبلیغات ضد آن کرد.

وی به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و گفت: این امام بزرگوار فرمودند کسی را اکرام نکن به چیزی که مشکل‌آفرین برای اوست، باید در نظر داشت اسلام اکرام مومن را لازم می‌داند. در اموری مانند کلام، سلام، کمک مالی، دعوت و برطرف کردن اختلاف می‌توان اکرام انجام داد، بنابراین اصل اکرام مومن از امور مسلم است، ولی با کلام خوب خواسته‌ای را رد کردن بهتر از منت و اذیت در برابر اکرام است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: برخی اوقات اکرام ممکن است با مشقت باشد، اکرامی که سبب دردسر مومنی می‌شود، نباید انجام شود. مانند کسی که مشکل است در مراسمی شرکت کند و اصرار برای دعوت صورت گیرد.

وی با اشاره به مسئله یمن گفت: اخیرا در اخبار آمده بود که مجلس عروسی را بمباران کردند و اکثر کشته‌شدگان آن زنان و کودکان بودند. کجا اسلام اجازه می‌دهد، مسلمانی خانه مسلمانی را ویران کند و جشن وی را عزا کند و قربانی بگیرد، یعنی حکومت بر آنها به هر قیمتی باید انجام شود؟

آیت‌الله مکارم‌شیرازی ادامه داد: فریاد دبیر کل سازمان ملل بلند شد و این حرکت را محکوم کرد، ولی واقعیت این است که آمریکایی‌ها سه کلاه سر عربستان سعودی گذاشتند، ابتدا آنها را تشویق کردند که با حمله آنها عقب‌نشینی می‌کنند و اسم آن را طوفان قاطع گذاشتند، 6 ماه حمله کردند، ولی خبری نیست.

وی خاطرنشان کرد: این هواپیماهای بمب‌افکن اجاره است، به اندازه‌ای خرج کردند که می‌گویند خزانه سعودی خالی شده چرا که هر روز در جنگ هزینه بسیاری دارد.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: کلاه دوم این است که آنها را در جهان اسلام منفور کردند. وقتی منتشر می‌شود که مجلس عروسی را بمب باران کردند، نفرت می‌آورد و به این وسیله سعودی‌ها ضعیف شدند.

وی یادآور شد: در گام سوم مملکت اسلامی را ویران کردند، آمریکایی‌ها دشمن خود را اسلام می‌دانند و از نظر آنها اسلام و مسلمین هر چه ضعیف شوند، بهتر است. ضعیف و منفور شدن عربستان و ویرانی کشور اسلامی از جمله توطئه‌های آمریکایی‌ها است؛ آیا آنها بیدار می‌شوند و جلوی این ضرر را می‌گیرند؟

آیت‌الله مکارم‌شیرازی عنوان کرد: نقشه‌های دشمن حساب شده است و غفلت ما زیاد است، امیدواریم همه از خواب غفلت بیدار شوند و دوست و دشمن را بشناسند.
منبع: فارس