۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
تنش در مجلس

عضو جبهه پایداری: ظریف غلط زیادی کرده؛ به اندازه يک جوجه خروس غيرت داشته باشيد!/ ابوترابی: شان وزیر خارجه را رعایت کنید

سخنان بیرانوند علیه اقدام ظریف با تذکر ابوترابي روبرو شد که ميکروفن وي را قطع کرد.
کد خبر : ۲۶۰۸۴۵
صراط: جلسه علنی امروز مجلس با فریادهای بیرانوند در مخالفت با دست دادن ظریف و اوباما آغاز شده و با فریادهای دوباره او نیز پایان یافت.

بر اساس آنچه خبرآنلاین گزارش داده، بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد و عضو جبهه پایداری که صبح امروز با داد و بيداد در صحن علني مجلس گفته بود «ظريف با اجازه چه کسي با اوباما دست داده است؟»، بار ديگر در پايان جلسه علني درخواست نوبت تذکر کرد و گفت: دقيقا زماني که هزاران حاجي در منا آغوش مرگ افتادند آقاي ظريف هم در آغوش اوباما و وزير خارجه آمريکا افتاد! آقاي ظريف غلط زيادي کرده اگر به عنوان وزير خارجه چنين کاري کرده و دلش خواسته با رئيس جمهور آمريکا دست بدهد!

سخنان وي با تذکر محمدحسن ابوترابي فرد که رياست جلسه را بر عهده داشت، روبرو شد که ميکروفن وي را قطع کرده و خواستار رعايت شان وزير خارجه کشور شد. او با بيان اينکه در تذکرات بايد رعايت ادب شود، ادامه داد: شان وزير خارجه و يک مقام مسئول بايد رعايت بشود.

اما بيرانوند با وجود قطع ميکروفنش همچنان با داد و بيداد مي خواست به تذکر خود ادامه دهد که ابوترابي فرد مخالف کرد. اما فرياد برخي نمايندگان موافق با سخنان بيرانوند آنقدر ادامه يافت که نايب رئيس مجلس بار ديگر دستور باز شدن ميکروفن بيرانوند را داد.

نماينده بروجرد هم در ادامه تذکرش با طرح اين ادعاکه ظريف از چارچوب وظايف خود و چارچوب هاي نظام خارج شده است، افزود: آقاي ظريف اگر به عنوان يک شخص، عطش روبوسي با اوباما را دارد، استعفا کرده و در خانه آنها بساط کند!

وي ادامه داد: آمريکا قصد ريشه کني ملت ايران را دارد، به اندازه يک جوجه خروس غيرت داشته باشيد! ملت غيور ايران اين رفتارها را نمي پسندند.

سخنان وي بار ديگر با واکنش ابوترابي فرد روبرو شد که خطاب به وي گفت: غيرت ديني، دفاع از انقلاب و خون شهدا در افرادي مثل آقاي ظريف، از بنده کمتر نيست. ممکن است تصميم به اقدامي گرفته باشند، ولي اين دليل نمي شود او را که نشان داده در خدمت امام و رهبري انقلاب بوده، با ادبياتي ناشايست مورد نقد قرار دهيم!

نايب رئيس مجلس در پايان گفت: ما خطوط قرمزي نسبت به آمريکا داريم و ملت ما جنايات آمريکا در نيم قرن گذشته را فراموش نمي کند. امروز چالش هاي ما در عربستان و يمن ناشي از سياست هاي مذبوحانه مخالف با منافع اسلام است که توسط آمريکا رقم مي خورد. قطعا مردم موضع قاطع نسبت به رفتار آمريکا دارد.

آغاز تنش

این تنش مقدمه ای داشت که در شروع جلسه امروز رخ داده بود.

به گزارش ایسنا، در آغاز جلسه علنی امروز، پس از ورود مجلس به رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران در خصوص بند (ی) تبصره 2 قانون بودجه سال جاری نماینده مردم بروجرد درخواست تذکر کرد که با مخالفت ابوترابی‌فرد اعتراض خود را با فریاد بیان کرد.

او از جای خود برخاست و با فریاد چند بار این جمله را تکرار کرد که "ظریف با اجازه چه کسی با رئیس جمهور آمریکا دست داد، حاج‌ آقا این مسئله خیلی مهم است".

وی وقتی سکوت ابوترابی‌فرد، مخالفت جمعی از نمایندگان با اقدامش و حمایت تعدادی از نمایندگان حامی را مشاهده کرد با صدای بلند فریاد زد "مرگ بر آمریکا" که نمایندگان حمایت‌کننده شعار وی را چند بار با صدای بلند تکرار کردند.

بیانیه نمایندگان مجلس در اعتراض به دست دادن ظریف با اوباما

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از صدور بیانیه اعتراضی نمایندگان در واکنش به دست دادن وزیر امور خارجه با رئیس جمهور آمریکا خبر داد.

مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به فارس گفت: نمایندگان مجلس در حال امضای بیانیه‌ای هستند که در آن اعتراض خود را نسبت به دست دادن وزیر امور خارجه با رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده‌اند.

وی افزود: ذهنیت عمومی مجلس این اقدام وزیر امور خارجه را محکوم می‌کند و ارزش‌مداران عالم باید بدانند که ایران هیچگاه با آمریکا دست نمی‌دهد و این دست دادن به معنای دست دادن ایران با آمریکا نیست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: پیام ملت ایران و فرزندان امام و رهبری و بسیجیان این کشور این است که این دست دادن از سوی نظام جمهوری اسلامی ایران انجام نشده و مردم از دست دادن به کثیف‌ترین عنصر عالم به نام اوباما خشنود نیستند و آن را تقبیح می‌کنند.

منتقدان ظریف مقابل مجلس چادر زدند

در خبری دیگر، تعدادی از دانشجویان زن و مرد بسیجی در اعتراض به برجام و دست دادن وزیرامور خارجه با رئیس‌جمهور آمریکا به روحانیِ تجمع کننده‌ای که از دو روز گذشته مقابل مجلس شب را به صبح رسانده است، افزوده شدند.

به گزارش ایسنا، جمعی از دانشجویان در اعتراض به برجام و مصافحه محمدجواد ظریف با رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل به همراه خانواده‌های‌شان شب گذشته را در 10 چادر مسافرتی مقابل مجلس به صبح رساندند.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴
۱۰۶
۹۱
درود بر ابوترابی عزیز
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
اشتباه مثبت دادم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ابوترابي واقعا متاسفيم برات .بد راهي رو انتخاب كردي ..خودتو تا دير نشده درياب
مرتضي
|
Iran (Islamic Republic of)
درود بر بزرگمرد عرصه ديپلماسي
........ رو بيرانوند كرده كه به وزير عزير ما توهين كرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴
۱۱۱
۲۵
وقتی آدم می خواد حرفی بزنه باید خدا رو در نظر بگیره خدائیش یه نماینده باید اینقد بی ادب باشه ؟ مگه حضرت آقا نفرمودند اگر انتقاد هم دارید باید مودبانه مطرح کنید ؟ واقعا مجلس جای عربده کشیه؟ واقعا این یه تعداد افراد دلواپس افراطی که با رای حداقلی وارد مجلس شدند بخاطر خدا دارند به ظریف فحش می دهند و توهین می کنند یا دلواپس موقعیت خودشون هستند یا دنبال با گل آلود کردن آب می خواهند ماهی بگیرند؟ مگه حضرت آقا نفرمودند هر حنجره ای که بر اختلافات دامن بزند بلندگوی دشمن است . وقتی اختلاس سه هزار میلیاردی شد کجا بودند این آقایون ؟ وقتی احمدی نزاد خم شد و بر تابوت هوگو چاوز کافر بوسه زد چرا اعتراض نکردند ؟ وقتی اعلام کرد مجلس در راس امور نیست چرا حرفی نزدند؟ مگه مجلس جای عربده کشیدنه مثلا می خواهند بگویند که انقلابی تر از بقیه هستند . مگه حضرت آقا نفرمودند مذاکرات نقس گیر مگه نفرمودند من به تیم مذاکره کننده اعتماد دارم و آنها را افرادی مومن متعهد و دلسوز می شناسم و آنان فرزندان انقلاب هستند . یه نماینده مجلس به آدم مومن متعهد دلسوز و فرزند انقلاب می گه غلط کرده آخه این ادبه یه نماینده است .بلندگوی چنین نماینده هایی ضمن اینکه باید قطع بشه باید اخراج بشن مجلس که حمام زنانه نیست با دو دو یا چهار چهار گفتن و همهمه بخواهند یه چیزی رو تصویب یا رد کنند . حضرت آقا چقدر دلخور هستند از این همه همهمه موجود در مجلس چند بار تذکر دادند واقعا نماینده باید بی نزاکت باشه ؟؟؟
کاوه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴
۱۰۵
۸
این روزها به شدت جای خالی لیاخوف روسی احساس میشود
...............................
رزمنده دفاع مقدس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴
۳۸
۸۶
خون به چوش آمدن خانه ملت همان خون شهداست دستان كثيف راقطع كنيد
نيما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴
۹۵
۳۲
آخه اينا چرا اينقد بي ادب شدن؛ ادب و اخلاق از ويژگي هاي قطعيِ مومن هست نمونش حضرت حاجاقاي ابوترابي
قادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴
۱۱۵
۴۲
یاشاسین ظریف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴
۱۱۰
۳۵
اول بهتره تند روهای افراطی برند ادب یاد بگیرند بعد انتقاد کنند مجلس جای عربده کشی نیست .