۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲

پای حراست به پرونده ریوالدو باز شد

پرویز مظلومی سرمربی استقلال که تیمش در صدرجدول لیگ شرایط نسبتا خوبی دارد، از دو، سه روز گذشته درگیر یک داستان جدید شده است؛ موضوع گم شدن 40هزار دلار پول در انتقال ریوالدو به استقلال.
کد خبر : ۲۶۰۸۶۸
صراط: پرویز مظلومی سرمربی استقلال که تیمش در صدرجدول لیگ شرایط نسبتا خوبی دارد، از دو، سه روز گذشته درگیر یک داستان جدید شده است؛ موضوع گم شدن 40هزار دلار پول در انتقال ریوالدو به استقلال.

این موضوع از قهر ریوالدو و خودداری‌اش از حضور در تمرین استقلال آغاز شد. این بازیکن بعد از قهر مدعی شد مطالبات خود را دریافت نکرده است. در حالی که باشگاه ادعا داشت 80 هزار دلار بابت اولین قسط وی هزینه کرده و زیربار قهر او نمی‌رفت. با ادامه این داستان، این خبر بیرون آمد که ریوالدو تنها نیمی از این مبلغ را گرفته و الباقی پول بین ایجنت ایرانی و برزیلی وی تقسیم شده است. نکته این است که رقم انتقال ریوالدو 280 هزار دلار اعلام شده که ایجنت وی به صورت قانونی تا پایان فصل تنها می‌ تواند 28 هزار دلار دریافتی بابت این انتقال داشته باشد و رقم فوق بیش از حق قانونی آنهاست.

ریوالدو در باشگاه استقلال مدعی شده از 40 هزار دلاری که گفته می‌ شود به دستش رسیده، تنها 10 هزار دلار دریافتی داشته و مابقی پول را ایجنت برزیلی که او را به طرف ایرانی معرفی کرده، برداشت و با خود به برزیل برده است. با این وصف حق ایجنتی به عدد 70 هزار دلار رسیده که شگفت‌انگیز است.

بعد از فسخ قرارداد موضوع به اطلاع حراست وزارت ورزش و سازمان لیگ رسید تا شاهد باز شدن یکی دیگر از پرونده‌های جنجالی حاکم بر فوتبال ایران باشیم. این قصه با وضعیت موجود به این زودی‌ها به پایان نخواهد رسید بخصوص که سرمربی استقلال مدعی شده نه خودش و نه برادرزاده‌اش که در این انتقال نقش اصلی را ایفا کرده‌اند، از موضوع 40 هزار دلار مفقودی بی‌اطلاع هستند. حال باید منتظر گذشت زمان باشیم تا ببینیم این پول سر از کجا درآورده است؟ گفته می‌شود وزارت ورزش تاکید زیادی به حل این معما دارد و حتی پرداخت‌های مالی به استقلال را منوط به روشن شدن تکلیف پولی کرده است که بابت این انتقال پرداخت شده است. این یک دردسر تازه برای سرمربی استقلال است که باید ذهن خود را متوجه مسائل فنی و حفظ صدرنشینی کند.
منبع: ورزش سه