۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۱

واکنش روزنامه لبنانی به تهدید رهبرانقلاب +تصاویر

یک روزنامه لبنانی در واکنش به تهدید رهبر ایران که عربستان را از عدم بازگشت پیکرهای حجاج کشته شده ایران یا بی‌احترامی به آنان بر حذر داشت، درباره پاسخ‌های احتمالی ایران پنج گمانه‌زنی کرد.
کد خبر : ۲۶۰۹۵۶

صراط: آیت‌الله «علی خامنه‌ای» فرمانده کل قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران صبح چهارشنبه در مراسم دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر، در هشداری بی‌سابقه عربستان را از هرگونه اهمال‌کاری در همکاری درباره تحویل اجساد حجاج کشته شده در «منا» بر حذر داشت.

رهبر انقلاب گفت: دولت عربستان در انتقال ابدان مطهر جان باختگان به وظایف خود عمل نمی‌کند و جمهوری اسلامی ایران نیز تاکنون با خویشتنداری و ادب اسلامی، حرمت برادری را در دنیای اسلام نگه داشته است، اما این را بدانند که اندک بی احترامی به دهها هزار نفر از حجاج ایرانی در مکه و مدینه و عمل نکردن به وظایف برای انتقال ابدان مطهر، عکس العمل سخت و خشن ایران را در پی خواهد داشت.

روزنامه الدیار لبنان با بیان اینکه رهبر ایران برای چهارمین بار (در این باره) سخن می‌گوید و مسئولان سعودی را در خصوص کشتار حجاج در سرزمین منا بر حذر می‌دارد گفت که عربستان دیگر در وضعیت خوبی نخواهد بود و ایران در مقابل کشته شدن 240 حاجی و مفقود شدن 380 نفر دیگر ساکت نخواهد نششت.

الدیار در ادامه چند مورد را در خصوص اینکه پاسخ خشن ایران به عربستان چه خواهد بود، گمانه‌زنی کرد و نوشت، این پاسخ‌ها محتمل است:

1- ایران می‌تواند با دادن موشک، یمن را حمایت کند و جنگ در یمن را علیه عربستان شعله‌ور کند.

2- ناوهای نظامی ایران می‌توانند مانع عبور کشتی‌های عربستان در تنگه هرمز شوند و حتی کشتی نظامی عربستان را اگر آنجا باشد، منهدم کند.

3- ایران می‌تواند با موشک‌های بالستیک دو شهر بزرگ «ریاض» (پایتخت) و «جده» را بزند.

4- ایران می‌تواند در بحرین دخالت نظامی کند و بزرگ‌ترین مشکل را برای عربستان و کشورهای [عربی] خلیج [فارس] ایجاد کند.

5- ایران می‌تواند آسمان خود را مقابل هواپیماهای عربستان ببندد و روابط دیپلماتیک خود را با عربستان قطع کند.

جمهوری اسلامی ایران تاکنون هیچ سخنی از محتوای پاسخ خشن به عربستان مطرح نکرده است. ایران اعلام کرده است که در صورتی که عربستان پیکر حجاج را انتقال ندهد یا به آن بی‌احترامی بکند، آنگاه با پاسخ ایران مواجه خواهد شد.

رهبر جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است که لوازم و ابزار اجرای این پاسخ نیز در دسترس و موجود است.

واکنش روزنامه لبنانی به تهدید رهبرانقلاب

متن خبر روزنامه لبنانی الدیار

همزمان با انتشار سخنان رهبر ایران، برخی کاربران در شبکه‌ اجتماعی توییتر، هشتگ «#خامنئی_یتوعد» راه انداخته‌اند و در حال انتشار این خبر هستند.

واکنش روزنامه لبنانی به تهدید رهبرانقلاب
منبع: فارس