۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

جزئیات سقوط دومین بالگرد نفتی ایران

پس از حادثه سقوط بالگرد تحت اجاره شرکت نفت فلات قاره در تیرماه سال جاری که به کشته شدن ۴ نفر منجر شد، بالگرد دیگری از همان نوع، بدون برجای گذاشتن تلفات جانی دیروز پس از پرواز سقوط کرد.
کد خبر : ۲۶۱۳۹۰
صراط: پس از حادثه سقوط بالگرد تحت اجاره شرکت نفت فلات قاره در تیرماه سال جاری که به کشته شدن ۴ نفر منجر شد، بالگرد دیگری از همان نوع، بدون برجای گذاشتن تلفات جانی دیروز پس از پرواز سقوط کرد.

یک فروند بالگرد شرکت نفت فلات قاره از نوع آگوستا دیروز لحظاتی پس از پرواز از منطقه نفتی بهرگان به سوی یکی از سکوهای دریایی نفتی ایران سقوط کرد اما خوشبختانه به دلیل کم بودن ارتفاع پرواز این بالگرد، سقوط آن تلفات جانی بر جای نگذاشت.

بر این اساس این بالگرد تنها چند متر از زمین بلند شده بود که دچار سانحه شد. ملخ دُم آن از بدنه جدا شد و بالگرد به زمین خورد که خوشبختانه خلبانان آن زخمی شده و از لاشه بالگرد بیرون کشیده شدند.

این بالگرد ساخت شرکت آگوستا و از همان مدلی است که در تیرماه سال جاری در نزدیکی سکوی ابوذر سقوط کرد و 2 خلبان و 2 سرنشین آن کشته شدند.

شرکت نفت فلات قاره که این بالگرد را از شرکت هلی‌کوپتری تارا اجاره کرده بود دیگر بالگردی از این نوع در اختیار ندارد و هر دو بالگرد آگوستای آن دچار حادثه سقوط شده و از بین رفته اند.

این گزارش حاکی است؛ کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری باید درباره دلیل این حادثه اظهار نظر کند. این کمیسیون هنوز درباره سانحه سقوط قبلی بالگرد آگوستا در خلیج فارس اظهار نظر نکرده است.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط فلات قاره نفت