۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶

واکنش وزیربهداشت به استیضاح وزیرراه

وزیر بهداشت با بیان اینکه اکنون زمان مناسبی برای استیضاح نیست، گفت: تکمیل طرح های مهم وزارت راه نیازمند استمرار و ثبات مدیریتی است و استیضاح دکتر آخوندی روند اجرای طرح‌های توسعه‌ای را با وقفه مواجه می‌سازد.
کد خبر : ۲۶۱۴۷۱
صراط: سیدحسن هاشمی با اشاره به سوابق جهادی و تجربیات عباس آخوندی، تاکید کرد: به نظر می رسد هم اکنون فصل کار است بخصوص که وزرا در سال اول مسئولیت، عمده زمانشان صرف تغییرات ضروری مجموعه و نیز آشنایی با نیازهای آن دستگاه است و به ناچار نیز زمان زیادی را باید برای ساماندهی امور ستاد، استانها و نیز برنامه ریزی صرف کنند.

وی افزود: بنابراین مناسب ترین زمان برای اجرای عملیاتی برنامه ها و نیز اثربخشی تصمیمات سال جاری و سال آینده در تمامی دستگاههاست ضمن آنکه تاکنون نیز از نظر شرایط اقتصادی دولت، نه تنها نمایندگان محترم، بلکه مردم شریف هم مطلع اند که بسیاری از دستگاه‌ها علیرغم اینکه برنامه های خوبی داشته اند نبود یا کمبود منابع، مانع از اجرای برنامه هایشان شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به نقشی که می تواند وزارت راه و شهرسازی در ایجاد اشتغال، توسعه حمل و نقل در تمامی بخش ها به ویژه در بخش حمل و نقل ریلی، کشتیرانی و توسعه صنعت حمل و نقل هوایی داشته باشد، حمایت از مسئولین این وزارت خانه را زمینه ساز اجرای موفق برنامه های دولت در بخش حمل و نقل دانست.

هاشمی، تحویل و راه اندازی بیمارستان ها و کاهش تصادفات در نتیجه گسترش حمل و نقل ریلی را که از برنامه های جدی دکتر آخوندی در وزارت راه است، از جمله موضوعاتی برشمرد که استیضاح به آنها آسیب می رساند و می تواند موجب ایجاد وقفه در اجرای طرح های مهم دولت شود.

وزیر بهداشت با ابراز نگرانی از اینکه بسیاری از طرح های شهرستانی در حوزه انتخابیه نمایندگان که اجرای آنها می تواند باعث امیدواری به نظام شود، نظیر توسعه راه‌های روستایی، اصلاح نقاط حادثه خیر و پرخطر جاده ای ، توسعه صنعت ریلی و تکمیل پروژه های مسکن مهر نیمه تمام، ایجاد اشتغال از طریق رونق بخش صنعت ساختمان و ... در صورت استیضاح دچار مشکل شود، گفت: با احترام ویژه ای که برای همه نمایندگان پرتلاش ملت در مجلس شورای اسلامی و استیضاح کنندگان قائل هستم، معتقدم هم اکنون مقطع مناسبی برای استیضاح نیست.

وزیر بهداشت با مرور سوابق ارزشمند جهادی و عملیاتی دکتر آخوندی، تسهیل شدن شرایط برای جذب سرمایه گذاری خارجی در بسیاری از پروژه های مهم ملی را در شرایط بعد از توافق بستر مناسبی برشمرد که بخش عمده آن در حوزه راه و شهرسازی است و بهره گیری مناسب از آن استمرار مدیریتی را طلب می کند.

هاشمی خاطر نشان کرد: تجربه خوبی از استیضاح های قبلی نداریم وان شالله به گونه ای تصمیم گرفته شود که آسیبی به کشور وارد نشود و زمینه خدمت بیش از پیش دولت به مردم فراهم شود.