۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶

افشای گری جدید"مجتهد"درباره جنگ یمن

مجتهد فعال معروف عربستانی اعلام کرد: "ائتلاف" [سعودی] پس از تحمل خسارت های سنگین انسانی در یمن، پیشروی کندی را در مارب و جبهه های دیگر دارد و حوثی ها ( انصارالله) خسارت های خود را با حمله به مرزهای عربستان جبران می کنند.
کد خبر : ۲۶۱۴۸۲
صراط: "مجتهد" در صفحه خود در توییتر نوشت: ائتلاف همچنان درباره عملکرد میدانی نیروهای خویش و در خصوص گروه های یمنی [همسو با عربستان] و نیز چگونگی اداره مناطق "آزاد شده" با مشکل مواجه است. مشکل اصلی آن ها اما فشار انصارالله که وی آنان را حوثی ها می خواند، بر جبهه عربستان (مرز و خاک عربستان) است.

این فعال عربستانی که به دلیل انتشار خبرها و اسرار پشت پرده خاندان حاکم در عربستان از طریق شبکه‌های اجتماعی شهرت بسیاری را در این کشور دارد، خاطرنشان کرد: حملات حوثی ها (انصارالله) به داخل عربستان به شدت سانسور خبری می شود و فرماندهان نظامی آگاه درباره بدتر شدن اوضاع در این عرصه، هشدار می دهند.

مجتهد افزود: جزییات ناخوشایندی وجود دارد که آن ها را منتشر نخواهیم کرد تا به تضعیف ارتش و روحیه ها متهم نشویم اما مشکلات جدی در خصوص حمایت لجستیک از نیروها و وضعیت روحی آن ها وجود دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا نیروهای [گارد] مرزی عربستان در شرایطی جنگی فعلی مواضع خود را به ارتش واگذار نمی کنند، گفت: زیرا ارتش نیرو و تجهیزات کافی برای کنترل و تحت پوشش قرار دادن مرزها ندارد.

شایان ذکر است که نیروهای گارد مرزی تنها در زمان صلح وظیفه جلوگیری از قاچاق و نفوذ بیگانگان از طریق مرزها را به عهده دارند و توان جنگ ندارند، لذا این نیروها در زمان جنگ مواضع خود را تخلیه و به ارتش می سپارند.

منبع: العالم