۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲

جزئیات ورود مجروحان بدحال منا به کشور

مجروحان بد حال فاجعه منا که تحت مراقبت های ویژه تیم پزشکی جمعیت هلال احمر قرار داشتند، عصر یکشنبه وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) شدند.
کد خبر : ۲۶۱۴۸۶
صراط: دکتر عبدالله سقفی سرپرستار بیمارستان هلال احمر در مکه که همراه ۶ مجروح فاجعه منا و یکی از حجاج بیمار وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی شدند، در تشریح وضعیت این مجروحان، گفت: این عزیزان که در فاجعه منا دچار مشکل شده اند، از جمله مجروحان بدحال این حادثه هستند که تا کنون تحت مراقبت های ویژه پزشکی قرار داشتند و امروز برای ادامه درمان وارد کشور شدند.

وی با اشاره به تیم ۱۰ نفره همراه این مجروحان در هواپیما، افزود: بیشترین علت مصدومیت حادثه دیدگان منا گرمازدگی و نارسایی کلیه بر اثر فشار و ازدحام جمعیت بوده است.

ثقفی در خصوص فوت یکی از حجاج در فرودگاه بین المللی امام خمینی، گفت: این زائر جزو مجروحان نبوده بلکه از حجاج سالمند بوده که بر اثر کهولت سن و مشکل قلبی که داشت، در فرودگاه فوت شد.

وی در توضیح بیشتر علت فوت این زائر سالمند، افزود: این زائر در ایام حج دچار مشکل قلبی شده و چند بار تحت مراقبت های ویژه قرار داشت و حتی در هواپیما نیز مشکل پیدا کرد که تیم پزشکی همراه توانست عمل احیا را انجام دهد ولی در نهایت فوت شد.

سرپرستار بیمارستان هلال احمر در مکه در خصوص وضعیت ۶ مجروح منتقل شده به کشور، گفت: وظیفه تیم پزشکی هلال احمر تا فرودگاه بود که آنها را تحت مراقبت های ویژه قرار دهند. این عزیران به عوامل اورژانس وزارت بهداشت تحویل داده شدند تا به بیمارستان های مورد نظر انتقال داده شوند.

منبع: مهر