۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶

اعتراف مقیمی به رکوداقتصا‌دی درکشور

معاون سیاسی وزیر کشور نیز به دنبال نامه انتقادآمیز 4 تن از وزرا از وضعیت اقتصادی بازار و بورس از رکود اقتصادی کشور انتقاد کرد.
کد خبر : ۲۶۱۴۹۷

صراط: محمد حسین مقیمی امشب در شورای اداری خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در شرایطی دولت را تحویل گرفت که تورم نرخ 43 درصدی، بیکاری نرخ 13 درصدی و رشد اقتصادی منفی بود، اظهار کرد: این سه شاخص نشان می‌دهد کشور در اوضاع اقتصادی ویژه بود.

وی تصریح کرد: بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، قیمت نفت به شدت کاهش یافت و از درآمدهای نفتی گذشته خبری بود و تحریم‌ها نیز ادامه داشت.

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در این شرایط دولت روی کار آمده است، وزرا معرفی شده‌اند و استانداران و مدیران کل انتخاب شدند و کار دولت آغاز شده است.

‌مقیمی ادامه داد: دولت تلاش می‌کند شاخص‌های اقتصادی اصلاح شود و در زمینه بین‌المللی نیز با تعامل با کشورهای مختلف به دنبال اصلاح روابط با جهان غیر از آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی امنیت را شاخص توسعه کشور خواند و تصریح کرد: امنیت در کشور هم‌اکنون با تلاش نیروهای نظامی و انتظامی و مردم حکم‌فرماست و زمینه برای فعالیت بیشتر شده است.

معاون سیاسی وزیر کشور از تحقق وعده دولت در زمینه رشد اقتصادی خبر داد و به مانند نامه انتقادی تعدادی از وزرا از رکود اقتصادی کشور انتقاد و به آن اعتراف کرد.

مقیمی از پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی دولت خبر داد و افزود: معتقدیم این سیاست‌ها کشور را در مقابل تحریم‌ها ضربه‌ناپذیر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دولت مصمم به رفع کمبودهاست، تاکید کرد: پشتوانه اصلی دولت در اجرا مدیران استانی هستند و توفیقات به دست آمده نیز به خاطر تلاش مدیران استانی است.

‌معاون سیاسی وزیر کشور از سیاست‌های اقتصادی دولت قبل انتقاد کرد و خواستار پاسخگویی آنان به مردم شد.

مقیمی سیاست تک رقمی شدن تورم و بیکاری و رسیدن رشد اقتصادی به هشت درصد را شدنی اما سخت خواند و افزود: توسعه شرق کشور نیز باید در برنامه دولت باشد.

وی به انتخابات اسفندماه امسال اشاره کرد و خواستار رعایت اصل بی‌طرفی مجریان و عوامل نظارتی شد و تاکید کرد: استفاده از امکانات دولتی له یا علیه کاندیدا خلاف قانون است.

این جلسه مصوبه نداشت و گزارش شاخصی توسط مدیران جز گزارش مسئول بسیج سازندگی استان ارائه نشد.

منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز