۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴

اجساد ده‌ها پناهجو در ساحل لیبی

هلال احمر لیبی اعلام کرد که طی چند روز گذشته اجساد حدود 100 پناهجو را در آب‌های ساحلی این کشور از آب بیرون کشیده است.
کد خبر : ۲۶۱۵۰۵

صراط: هلال احمر لیبی اعلام کرد که طی چند روز گذشته اجساد حدود 100 پناهجو را در آب‌های ساحلی این کشور از آب بیرون کشیده است.

به گزارش پرس‌تی‌وی، محمد المسراتی، سخنگوی هلال احمر لیبی روز یکشنبه گفت که 95 جسد طی روزهای گذشته در سواحل لیبی یافت شده‌اند.

مسراتی گفت که 85 جسد در نزدیکی ساحل طرابلس، پایتخت این کشور و 10 جسد دیگر در سواحل شهر سبارتا از آب بیرون کشیده شده‌اند.

براساس گفته‌های سخنگوی هلال احمر لیبی، اکثر قربانیان، مهاجرانی از دیگر کشورهای آفریقایی بودند که تلاش داشتند با عبور از لیبی و گذر از دریای مدیترانه خود را به کشورهای اروپایی برسانند.

طی ماه‌های اخیر هزاران پناهجو که اکثر آفریقایی و یا از خاورمیانه بودند، از جنگ و بی‌ثباتی در کشورهای خود فرار کرده و به سمت کشورهای ثروتمندتر اروپایی رهسپار شده‌اند.

در ماه‌های اخیر اجساد بسیاری از پناهجویانی که در دریای مدیترانه غرق شده بودند در آب‌های ساحلی لیبی، یونان، ترکیه یافت شده‌اند.

برخی کشورهای اروپایی، همچون مجارستان، برای جلوگیری از ورود موج مهاجران مرزهای خود را به روی آن‌ها بستند.

آمارهای منتشره از سوی سازمان ملل نشان می‌دهد که طی سال جاری میلادی، تاکنون حدود 500 هزار مهاجر وارد اروپا شده‌اند. و تاکنون حدود 3 هزار تن بر اثر غرق در دریا جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم