۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵

تقدیر دولت و پارلمان سوریه از ایران

رئیس پارلمان و نخست وزیر سوریه با مهم خواندن همکاری مشترک روسیه،ایران،سوریه و مقاومت لبنان در نبرد با تروریسم جهانی از حمایت‌های بی‌دریغ تهران از دمشق در این نبرد تقدیر کردند.
کد خبر : ۲۶۱۵۱۳

صراط: به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، محمد جهاد اللحام رئیس پارلمان سوریه تاکید کرد جبهه دفاع از سوریه موقعیت خود را تقویت کرده است.

وائل الحلقی نخست وزیر سوریه هم تاکید کرد سوریه، روسیه، ایران و مقاومت لبنان،‌معادله موفقیت‌‌آمیز و پیروزی‌بخش است.

بر اساس این گزارش، پارلمان سوریه روز یکشنبه به ریاست محمد جهاد اللحام رئیس خود و با حضور وائل الحلقی نخست وزیر و اعضای کابینه وی تشکیل جلسه داد.

اللحام در این نشست گفت جبهه دفاع از سوریه، مواضع خود را تقویت کرده و برای نابودی تروریسم اتحاد خود را تقویت کرده است، این در حالی است که کشورهای متجاوز به شکست سیاست‌های خود در قبال سوریه و مبارزه با تروریسم اعتراف کرده‌اند.

وی همچنین از تلا‌ش‌ها و مبارزه ارتش سوریه و دیگر نیروهای مسلح با تروریسم تمجید کرد و گفت اگر این ایستادگی و فداکاری ارتش و نیروهای مسلح نبود،‌این شکست در اردوگاه دشمنان محقق نمی‌شد.

اللحام  افزود دولت و پارلمان باید با کمک و هماهنگی یکدیگر برای تقویت توانمندی ارتش و ملت برای ادامه ایستادگی و مقابله با تروریسم از طریق ارائه خدمات و تامین نیازهای اساسی و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها تلاش کنند.

رئیس پارلمان سوریه همچنین از جمهوری اسلامی ایران، روسیه و تمام دوستان سوریه که در کنار این کشور ایستاده‌اند و این کشور را در نبرد با تروریسم تکفیری و تلاش‌های برخی کشورهای غربی برای تحمیل سیطره خود بر منطقه یاری می‌کنند، تقدیر کرد.

نخست وزیر سوریه هم در این نشست گفت پیروزی‌هایی که نیروهای شجاع ما به رهبری رئیس جمهور بشار اسد بر متجاوزان کسب کرده‌اند، نشان داد که ارتش سوریه همواره برای شکست باندهای تروریسم تکفیری و دیگر مزدوران اسرائیل و غرب استعمارگر و سران مرتجع عرب از جمله عربستان و قطر و حکومت ترکیه و پاکسازی تمام خاک سوریه از لوث تروریسم و بازگرداندن ثبات و امنیت به آن آماده است.

الحلقی افزود ارتش همچنان به موفقیت‌های خود در مناطق مختلف و جبهه‌های درگیری با تروریسم جهانی با همکاری نیروهای امنیت داخلی و دفاع مردمی ادامه می‌دهد و دستاوردهای زیادی به ویژه پس از آغاز همکاری نظامی با روسیه به صورت رسمی در جنگ با تروریسم کسب کرده است.

نخست وزیر سوریه گفت زمان آتی، زمان پیروزی‌هاست و روسیه،سوریه،ایران و مقاومت ملی لبنان معادله موفقیت‌‌آمیز و پیروزی‌آفرین است و تروریسم هرگز قادر به ایجاد تغییر در وطن نیست.

وی بار دیگر تاکید کرد دولت سوریه، دولت ایستادگی، مقاومت و سازندگی است و با یک دست با تروریسم می‌جنگد و با دست دیگر کشور را می‌سازد.

نخست وزیر سوریه با اشاره به تغییر مواضع کشورهای غربی در قبال کشورش از جمهوری اسلامی ایران، روسیه و مقاومت لبنان به خاطر حمایت‌های بی‌دریغشان از سوریه در نبرد با تروریسم جهانی تقدیر کرد.
منبع: تسنیم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز