۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷

ارسال بخش دوم پرونده مرتضوی به دادگاه

وکیل مدافع جمعی از کارگران در پرونده تأمین اجتماعی از صدور کیفرخواست دادستانی تهران در بخش دوم این پرونده و ارسال آن به دادگاه خبر داد.
کد خبر : ۲۶۱۵۲۰

صراط: مصطفی ترک همدانی اظهار کرد: این پرونده با عناوین متعدد اتهامی و مشتمل بر 18 جلد، پس از رسیدگی در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت و صدور کیفرخواست، به شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت ارسال شده است.

به گفته وکیل مدافع جمعی از کارگران در پرونده تأمین اجتماعی افزود: این بخش از پرونده شامل ادامه شکایت سازمان تأمین اجتماعی، عباس پالیزدار و برخی شکات خصوصی است.

ترک‌همدانی یادآور شد: اجازه مطالعه پرونده را از رئیس دادگاه اخذ کردیم اما هنوز تعیین وقت نشده است.

به گفته وی طبق ماده 570 قانون جدید آیین دادرسی کیفری محاکمه قضات و کارمندان به دادگاه کیفری و ویژه کارکنان واگذار شده است.

پیشتر بخشی از پرونده تأمین اجتماعی به همراه شکایت روح‌الامینی اولیای دم یکی از فوت‌شدگان حادثه بازداشتگاه کهریزک در شعبه نهم دادگاه کیفری یک به ریاست قاضی کشکولی مورد رسیدگی قرار گرفت که در نهایت پس از برگزاری هفت جلسه، رسیدگی قاضی کشکولی به این پرونده پایان یافت و شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران، مرتضوی را در ارتباط با شکایت اولیای دم مرحوم روح‌الامینی به اتهام معاونت در قتل عمدی و آن بخش از حکم پرونده قضات کهریزک که نقض شده بود، تبرئه کرد.

دادگاه در ارتباط با پرونده تأمین اجتماعی، مرتضوی را به یک سال حبس که شش ماه آن تعلیقی است و رد مال به مبلغ 46 میلیون تومان محکوم کرد.

اولیای دم مرحوم روح‌الامینی، نهم شهریور به حکم صادره اعتراض کردند. مرجع رسیدگی به این پرونده در مرحله تجدیدنظر، دیوان عالی کشور است.

منبع: تسنیم