۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷

دلیل عربستانی‌ها برای مخالفت با فغانی

با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، علیرضا فغانی بازی الهلال عربستان و الاهلی امارات را در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا سوت نمی زند.
کد خبر : ۲۶۱۵۷۹
صراط: با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، علیرضا فغانی بازی الهلال عربستان و الاهلی امارات را در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا سوت نمی زند.

این اتفاق چند روز پس از اعتراض باشگاه الهلال به انتخاب داور ایرانی برای قضاوت مهم یک پای فینال رخ داد. الهلالی ها برای آنکه از قضاوت فغانی جلوگیری کنند، دست به هر اقدامی زدند. روزنامه عکاظ چاپ ریاض امروز نوشت، پس از انتخاب فغانی، مسئولان باشگاه الهلال سریعا با مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور تماس گرفتند و خواهان رسیدگی به این موضوع شدند. سپس با درخواست فدراسیون فوتبال عربستان، AFC پذیرفت که فغانی را از قضاوت این بازی کنار بگذارد. الهلالی ها معتقدند این داور در فصل گذشته لیگ قهرمانان، نقش مهمی در قهرمان نشدن آنها داشت. آنها در فینال به مصاف تیم وسترن استرالیا رفتند. در بازی رفت فینال فغانی داور بود که الهلالی ها به شدت به تصمیم او اعتراض داشتند. در بازی رفت هم نیشمورا داور ژاپنی اشتباهاتی را مرتکب شد. پس از بازی فینال و قهرمان شدن استرالیایی ها، باشگاه الهلال در بیانیه از از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواست تا درباره اشتباهات فاحش فغانی و نیشمورا تحقیقات لازم را انجام دهند و بگویند چرا این دو به ضرر آنها قضاوت کرده اند.

با توجه به سابقه فغانی در قضاوت بازی الاهلی، کنفدراسیون این بار خیلی راحت با کنار گذاشتن او کنار آمد. فهد المرج مدیر تیم الهلال هم امروز به روزنامه الشرق و الاوسط گفت: «ما نگران قضاوت فغانی بودیم و اعتراض خود را به کنفدراسیون اعلام کرد. بازی با الاهلی برای ما بسیار مهم و حیاتی است.»

الاهلی در بازی رفت نیمه نهایی موفق شد در خاک عربستان با الهلال یک بر یک مساوی کند و حالا در بازی برگشت میزبان آنهاست. به نوشته روزنامه های عربستانی، باشگاه الاهلی کوچکترین اعتراضی به انتخاب فغانی نداشت و تنها اعتراض باشگاه الهلال باعث شد تا قضاوت این مسابقه را از او بگیرند.