۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
اظهارات پوپولیستی جدید شیخ

توهین رئیس‌جمهور به کاندیداهای رقیب/ چرا روحانی خود را "لایق‌ترین" می‌داند؟/ آیا احمدی‌نژاد هم با همین معیار سنجیده می‌شود؟

اگر بر فرض، انتخابات 92 با پیروزی شیخ حسن همراه نمی‌شد، آنگاه نظر روحانی در مورد "فهم" مردم اعم از شهری و روستایی چه بود؟!
کد خبر : ۲۶۱۵۸۴
گروه سیاسی صراط - حسن روحانی در همایش ملی روز روستا، اظهارات عجیبی بر زبان رانده و رای به خود در انتخابات 92 را رای به "لایق ترین" فرد دانسته است!

به گزارش گروه سیاسی صراط، روحانی گفته است: روستائیان ما آگاه، بینا هستند و کسی فکر نکند در تحلیل و فکر سیاسی روستایی با شهری فرق می‌کند و این خطاست چرا که روستائیان هم‌وزن شهری‌ها خوب تحلیل می‌کنند و خوب می‌فهمند و در انتخابات 92 روستائیان ما به خوبی نشان دادند که همه مسائل را به دقت رصد می‌کنند و در انتخابات پیش رو نیز اینگونه خواهد بود.

رئیس جمهور ادامه داد: روستائیان ما به کسانی رای خواهند داد که لایق ترین ها برای خدمت به مردم و کشور هستند. ما دلمان می‌خواهد و حتما اینچنین خواهد شد و خدا هم کمک می‌کند تا حماسه و افتخار دیگر در اسفندماه شاهد باشیم.

فارغ از این موضوع که ویژگی های "لایق ترین" افراد در هر انتخاباتی چیست و اینکه کدام کاندیدای انتخابات 92 واجد این ویژگی ها بود، اظهارات روحانی از زاویه دیگری قابل تامل است.

اینکه رییس جمهور مستقیم یا غیرمستقیم، خود را "لایق ترین" بداند و ابراز امیدواری کند در انتخابات مجلس در اسفندماه نیز مردم به "لایق ترین افراد" – احتمالا منظور شیخ، کاندیداهای موردنظر دولت تدبیر و امید هستند! – رای دهند، به ویژگی های شخصیتی او مربوط است! اما آنچه عجیب به نظر می رسد توهین نرم و محترمانه ای است که به سایر کاندیداهای انتخابات 92 و چه بسا انتخابات مجلس دهم شده است.

"لایق ترین" دانستن خود و رنگ حماسی دادن به آن و ارتباط دادن میزان آرای خود با "فهم" مردم، توهین نهفته ای به سایر کاندیداها را در خود دارد.

سوالی که مطرح می شود این است که اگر بر فرض، انتخابات 92 با پیروزی شیخ حسن همراه نمی شد، آنگاه نظر روحانی در مورد "فهم" مردم اعم از شهری و روستایی چه بود؟ و یا اگر در انتخابات آتی در اسفند امسال، جریان همسو با دولت شکست بخورد، "فهم" مردم دچار تنزل شده است؟!

فارغ از این موضوع، آیا اینکه رییس جمهور "فهم" و شعور مردم را با رای میلیمتری به خود بسنجد، استفاده از احساسات حامیان خود و همان موج سواری و پوپولیسم مورد انتقاد دولتی‌ها نیست؟

و در نهایت اینکه آیا از نظر رییس جمهور، میزان لیاقت محمود احمدی نژاد نیز با آرای او در انتخابات پیشین سنجیده می شود؟
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴
۶۴
۴۷
خاک بر سرت با اون تحلیل دوزاریت!
عبادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴
۶۸
۴۲
خدت شفات بده صراط لا صراط
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴
۷۱
۶۱
بیشترین خدمات در دوران دکتر احمدی نژاد به روستائیان ارائه شد و مردم روستانشین عاشق دکتر هستند .
حسین 110
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴
۵۸
۴۹
هرکس خودش رابهترین بداند اینکه معلوم است که خیلی ......... است و...........د دارد .
درضمن میزان رای احمدی نژاد بیشتر از روحانی بود پس نتیجه میگیریم که احمدی نژاد بالاتر از روحانی است .