۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
داورزنی: اگر تقویت کادر فنی را نپذیرد برکنار می‌شود

کواچ در آستانه اخراج قرار گرفت

رئیس فدراسیون والیبال گفت: سرمربی تیم ملی والیبال باید بپذیرد که کادر فنی اش را تقویت کند وگرنه با هم به اختلاف جدی می خوریم و برکنار می‌شود.
کد خبر : ۲۶۱۵۹۸
صراط: رئیس فدراسیون والیبال گفت: سرمربی تیم ملی والیبال باید بپذیرد که کادر فنی اش را تقویت کند وگرنه با هم به اختلاف جدی می خوریم و برکنار می‌شود.

محمدرضا داورزنی درمورد برگزاری جلسه کارگروه بررسی عملکرد تیم های ملی والیبال در مسابقات سال جاری اظهار داشت: عملکرد تیم ملی بزرگسالان از زوایای مختلف مورد نقد و بررسی قرار گفت؛ عدم تطابق پذیری بازیکنان با مربی و شرایط جدید مشکلاتی را از نظر روحی و روانی برای تیم ایجاد می کند. پیوند بین کادر فنی و کمک مربیان تیم ملی با بازیکنان شرایط سختی را ایجاد کرده بود. اگر سه ضلع مربیان، مدیریت و بازیکنان با هم تعامل خوبی نداشته باشند اعتماد به نفس تیم کاهش پیدا می کند و اگر اینگونه شود مشکلاتی ایجاد می شود.

وی ادامه داد: تیم به لحاظ روحی و روانی باید شرایطی داشته باشد که اعتماد به نفس بازگردد. دوستان نظراتی داشتند و عمدتاً نظرشان این است که اگر قرار باشد سرمربی به کار خودش ادامه دهد، حتماً باید کادرش تقویت شود؛ البته این مستلزم آن است که این باور در شخص سرمربی هم به وجود بیاید. کواچ باید بپذیرد که کمک هایش نیاز به تقویت دارند و اگر این موضوع را نپذیرد طبیعی است که به مشکل برمی خوریم.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به موضوع بازیکن سازی در تیم ملی والیبال، عنوان کرد: اقتدار و مدیریت تیم در اختیار کادر فنی است و بازیکن موظف است که تبعیت کند؛ تفاوت سبک مدیریتی که بین کادر فنی کنونی و قبلی وجود دارد طبیعی است که نیازمند زمان است. هنوز جمع بندی نکرده ایم و حداکثر 45 روز زمان داریم که در انتخابی المپیک حضور پیدا کنیم. ما کارمان را بعد از تعطیلات سال جدید آغاز می کنیم تا در مسابقات مهمی که در پیش داریم حضور موفقی داشته باشیم.

داورزنی با بیان اینکه نباید زمان را از دست داد، عنوان کرد: کادر فنی باید بپذیرد که ضعف هایی داشته است. ما صحبتی را با کواچ انجام دادیم و خودش هم مسئولیت این شکست ها را قبول کرده است، اما موضوع ما این است که نیمکت باید تقویت شود. کواچ در آخرین اظهار نظرش اعلام کرده که فدراسیون خواسته که کادر فنی تغییر کند، اما من به این کادر فنی اعتقاد دارم. اگر همچنان روی این موضوع پافشاری کند شرایط تغییر خواهد کرد و ما با هم به مشکل جدی بر می خوریم. تقویت کادر فنی یک امر ضروری است و کواچ باید کمک ها و بدنساز خود را تغییر دهد.

وی گفت: کواچ را هم باید به این جمع بندی برسانیم که کادر فنی باید تقویت شود و اگر همچنان وی روی حرفش پافشاری کند اختلاف جدی پیدا خواهیم کرد. اگر اصرار داشته باشد که با همین کادر به کار خودش ادامه دهد قطعاً نمی توانیم با کواچ ادامه دهیم و وی برکنار می شود، چون اکثر کارشناسان معتقد بودند کادر فنی نتوانست به خوبی مسابقات را مدیریت کند.

رئیس فدراسیون والیبال درمورد گزینه های احتمالی جایگزینی کواچ، تصریح کرد: گزینه هایی وجود دارد که از قبل هم بودند؛ بسیاری از مربیان بزرگ دنیا آمادگی دارند که با والیبال ایران کار کنند، اما باید موارد مختلف را بررسی کرد از جمله اینکه زمان ما کوتاه است و شاید برخی از آنها با تیم های باشگاهی خود قرارداد دارند. تلاش ما این است که کادر موجود را مجاب کنیم که نیمکت را تقویت کند. اگر با کواچ به جمع بندی نرسیم قطعاً گزینه ای را انتخاب می کنیم که باتجربه باشد و سابقه حضور در المپیک و مسابقات جهانی را داشته باشد. در مجموع قبل از شروع لیگ برتر (29 مهر) تصمیم نهایی را اتخاذ خواهیم کرد.

داورزنی درمورد اینکه گفته می شود سرپرست تیم ملی در نتایج کسب شده مقصر است، تصریح کرد: انتقادهایی مطرح شد و خوشبختانه خوش خبر هم در جلسه حضور داشت و شرایط را توضیح داد. برای مثال برخی ها می گفتند که چرا تیم از مسکو به ژاپن نرفت که خوش خبر توضیح داد که این درخواست کادر فنی بوده که بازیکنان از مسکو به ایران بیایند و پس از ملاقات با خانواده شان به ژاپن بروند.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط کواچ والیبال
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز