۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶

کره‌جنوبی برای ایران نیروگاه می‌سازد

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو بر بستر مناسب سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه در ایران توسط سرمایه‌گذاران خارجی تاکیدکرد
کد خبر : ۲۶۱۸۰۷
صراط: علیرضا دائمی در نشست با هیئت اقتصادی کشور کره جنوبی شامل نمایندگان "اگزیم‌بانک"، "هیوندایی"، "توسان" و شرکت "LSLC" که برای بررسی زمینه‌های مشارکت و سرمایه‌گذاری در صنعت آب و برق ایران برگزار شد، اظهار داشت: وزارت نیرو در موضوع سرمایه گذاری و مشارکت پروژه‌ها و همچنین تامین تجهیزات و احداث نیروگاه‌ها آماده مذاکره با سرمایه‌گذاران است.

وی ادامه داد: در موضوع احداث نیروگاه‌ها دولت ایران شرایط و تسهیلات بسیار مناسبی از جمله خرید تضمین برق و امکان صادرات بخشی از برق تولیدی به کشورهای همسایه ایران را برای سرمایه‌گذاران در این بخش مهیا خواهد کرده است.

دائمی تصریح کرد: انجام پروژه‌های مشترک در کشور‌های ثالث بخشی از این توافق می‌تواند باشد، چرا که ایران هم اکنون امکان مناسبی برای اجرای طرح‌های مختلف در کشورهای همسایه همچون ترکمنستان و تاجیکستان دارد.

وی با تاکید بر اینکه همکاری‌های بین‌المللی برای ایران جزو ضرورت هاست، ادامه داد: هم‌اکنون 80 پروژه بزرگ توسط شرکت‌های ایرانی در کشورهای مختلف دنیا در حال انجام است و این زمینه خوبی است طرح‌های جدید را با مشارکت شرکت‌های کره‌ای آغاز کنیم.

دائمی با اشاره به برنامه دولت ‌ایران برای گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: ایران به دلیل موقعیت جغرافیای ویژه ظرفیت بسیار بالایی در زمینه انرژی‌های بادی و خورشیدی دارد و دانش وفناوری کره‌ای‌ها می‌تواند در این زمینه کارساز باشد.

وی اظهار امیدواری کرد همان‌گونه که کره‌ای‌ها در زمینه خودروسازی حضور موفقی در ایران داشته‌اند، در صنعت آب و برق نیز حضور پررنگی داشته باشند.

در ادامه این نشست نماینده "اگزیم بانک" کره‌جنوبی با بیان اینکه این سفر، دومین سفر این هیئت در 4 ماه گذشته است، اظهار داشت: در این 4 ماه، ما شاهد پیشرفت‌های خوبی در زمینه مسئله اتمی ایران در سطح بین المللی بوده‌ایم و از این نظر بستر مناسب‌تری برای کار در ایران ایجادشده است.

کیم یونگ‌کی ادامه داد: ما این زمینه را یک فرصت خوب برای فعالیت از جمله در زمینه آب و برق می دانیم و روز گذشته نیز 350 شرکت دولتی، غیردولتی و خصوصی ایران در زمینه کارمشترک نشست خوبی را برگزار کردیم.

منبع: میزان