۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۲

جزئیات ديدار فرمانده ناجا با مراجع تقليد

فرمانده نیروی انتظامی کشور عصر امروز در سفر به قم با حضرات آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی دیدار کرد.
کد خبر : ۲۶۱۸۱۹
صراط: فرمانده نیروی انتظامی کشور عصر امروز در سفر به قم با حضرات آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی دیدار کرد.

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اهمیت فعالیت این نیرو وظیفه سنگین آن در تامین امنیت در جامعه گفت: اگر در محیط جامعه امنیت نباشد نمی توان در بسیاری از بخش ها برنامه ریزی موفق داشت.

وی افزود: نیروی انتظامی بیش از سایر نیروهای انتظامی کشور به صورت دائمی و شبانه روزی با مردم ارتباط دارد که این موضوع بیانگر اهمیت و حساسیت جایگاه آن است.

آیت الله مکارم شیرازی حفظ امنیت همراه با فراگیری مسائل اخلاقی و دینی را برای کارکنان این نیرو ضروری عنوان و تصریح کرد: نیروی انتظامی باید کارکنان خود و آحاد جامعه را با آموزه های اخلاقی آموزش و پرورش دهد.

وی دسترسی به آمار صحیح و واقعی از موضوعات مختلف و مرتبط با حوزه فعالیت پلیس را از ضرورت های مهم در عملکرد پلیس دانست و گفت: ارائه آمارهای صحیح در ارزیابی فعالیت های انجام گرفته و برنامه ریزی بر آینده نقش مهمی دارد.

آیت الله مکارم شیرازی از راهکارهای پیشرفت و موفقیت پلیس در حوزه های مختلف را ارتباط با دستگاهها و نهادهای دیگر عنوان کرد و افزود: بسیاری از معضلات و آسیب ها از جمله جلوگیری از وقوع حوادث جاده ای با هماهنگی دستگاههای مرتبط انجام می شود.

وی استفاده از ظرفیت های رسانه ای بوِیژه صداوسیما را در ارائه آموزش های تاثیرگذار به مردم تاثیر گذار دانست و از مجموعه نیروی انتظامی خواست ارتباط با رسانه ها را تقویت کنند.

آیت الله مکارم شیرازی خطاب به فرماندهی انتظامی کشور تاکید کرد: نیروی انتظامی همواره باید استقلال خود را حفظ کند و تحت تاثیر هیچ کس غیر از مصالح مردم و جامعه نباشد.

وی همچنین با اشاره به تجمع تعدادی از طلاب در مسجد اعظم در اعتراض به برجام افزود: این تجمع باید زودتر جمع می شد.

گفتنی است ادامه این دیدار بدون حضور خبرنگاران برگزار شد

آیت الله نوری همدانی هم در دیدار فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: نخستین رکن آسایش در جامعه امنیت است.

وی با بیان اینکه حضور نیروی انتظامی در داخل و بسیاری از مرزها، مقابله با اشرار موجب تقویت و گسترش امنیت در کشور شده است افزود: نیروی انتظامی در مبارزه جدی با قاچاقچیان موادمخدر دشمنان را در تحقق اهدافشان ناکام گذاشه است.

آیت الله نوری همدانی گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر و ایجاد امنیت و آسایش مردم در جاده ها و جلوگیری از وقوع حوادث رانندگی را از دیگر اقدامات موثر پلیس برشمرد.

وی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام همواره بر تقویت عزت و عظمت مسلمانان تاکید شده است گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی روز به روز بر عزت و عظمت کشور در ابعاد مختلف افزوده شده است.

حجت الاسلام والسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران هم در دیدار فرمانده نیروی انتظامی کشور این نیرو را مظهر قدرت نظام اسلامی دانست و گفت: نقش نیروی انتظامی در تامین امنیت و آسایش مردم مقابله با اشرار و زحمات کارکنان این نیرو در ایجاد نظام ترافیکی در محورهای درون و برون شهری بر کسی پوشیده نیست.

وی همچنین با اشاره به اهمیت و جایگاه مسجد مقدس جمکران و تعامل با خادمین این مکان مقدس با نیروی انتظامی خواستار تقویت کلانتری منطقه جمکران شد.

سردار اشتری فرمانده انتظامی کشور هم در این دیدارها گفت شهر قم به لحاظ جغرافیایی ، بارگاه کریمه اهلبیت ، حضور علما و مراجع و مسجد مقدس جمکران در حوزه تامین نظم و امنیت مورد توجه این نیرو است.

وی برگزاری دوره های آموزشی عقیدتی با هدف ارتقا آموزه های دینی و اخلاقی در بین کارکنان نیروی انتظامی را از برنامه های این نیرو برشمرد و افزود: این آموزش ها در کنار سایر آموزش های نظامی و دفاعی با هدف گسترش امنیت و ارائه خدمت مناسب به مردم برگزار می شود.