۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲

ماجرای نامه‌ای که تکذیب شد، چه بود؟

دفتر آیت‌الله یزدی در اطلاعیه ای نامه‌ای که با عنوان «نامه عمارگونه» در فضای مجازی منتشر شده است را تکذیب کرد.
کد خبر : ۲۶۱۸۲۶
صراط: اگرچه اغلب سایت های خبری از جمله تسنیم، این نامه را نامه «رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به علی لاریجانی» قلمداد کرده اند اما در متن اطلاعیه دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به چنین موضوعی اشاره نشده است.

در این اطلاعیه آمده است «با احترام پیرو انتشار نامه ای در فضای مجازی تحت عنوان «نامه عمارگونه» خطاب به حضرت آیت الله یزدی و اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم؛ که با امضایی تحت عنوان «طلبه حوزه علمیه قم» منتشر شده است؛   به اطلاع می رساند نویسنده این نامه هیچ گونه ارتباطی با جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم نداشته و نامه‌ای با این مضمون به این دفتر واصل نگردیده است». این اطلاعیه به امضای علی ابراهیمی مسئول دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رسیده است.

اما ماجرای نامه ای که تکذیب شده، چیست؟ این نامه از صبح امروز در برخی سایت های استانی در قم و برخی دیگر سایت های خبری منتشر شده است. نامه ای که نویسنده آن مشخص نیست و تنها با عنوان «طلبه حوزه علمیه قم» امضا شده است. در این نامه آمده بود: «حضرت آقا کار بررسی برجام را به مجلس حواله داده اند و شما می دانید که در مجلس چه خبر است. رئیس محترم مجلس با شگفتی تمام گفته است؛ می دانم که در مذاکرات، غربی ها زورگویی کرده اند اما توافق در مجموع چیز خوبی است. (نقل به مضمون) این حرف چه معنایی دارد؟ جز عجز؟ چگونه ممکن است زور گویی در مجموع خوب باشد؟ لااقل برایمان روشن کنید چطور این حرف را با حرف های امام راحل کنار هم بگذاریم و همچنان دلمان خوش باشد که راه امام ادامه دارد؟! آقایان اگر قرار نیست جلوی آمریکا بایستیم، اگر امام راحل اشتباه می کرد و قرار نیست شاگرد مکتب عاشورا باشیم، خب این را بلند بگویید!

آقایان اعضای محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم! ما به اعتبار جامعه مدرسین به آقای لاریجانی رای داده ایم و امروز از شما و سایر اعضای محترم آن جامعه می خواهیم لااقل جلوی این ظلم را در قضیه توافق بگیرید. چرا از آقای لاریجانی توضیح نمی خواهید؟ شما چرا ساکت مانده اید؟ مگر شما شاگرد امام نبودید؟ مگر قرار نیست به انقلاب ادای دین کنید؟ وظیفه ای ندارید؟

ما به رای مردم احترام می گذاریم حتی اگر اندکی از نصف بیشتر باشد، اما خفقان و سانسور و تحکم و دروغ های آشکارشان را کجای دلمان بگذاریم؟ والله مردم از بسیاری مسایل آگاه نیستند و همه امیدشان به این است که شما بیدارید و نخواهید گذاشت خطری انقلاب را تهدید کند. اگر جامعه مدرسین فقط به این کار می آید که گه گاه بیانیه ای صادر کند و صرف توصیه فرماید و هنگام انتخابات به مردم مشورت بدهد، با کمال احترام و از سردلسوزی عرض می کنم، با این رویه مطمئن باشید جامعه مدرسین پس از این مرجعیت گذشته را در نظر اقشار مذهبی و انقلابی از دست خواهد داد و مسئولیت آن بر عهده همه آقایانی است که این نهاد ارزشمند را از هویت و کارکرد اصلی خودش خالی ساختند.»