۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷

مدارک جدید عفو بین‌الملل درباره جنایات عربستان

سازمان عفو بین الملل با اشاره به وجود مدارک قاطعی درباره وقوع جنایات جنگی در یمن، خواستار تعلیق صدور سلاح به ائتلاف عربستان شد.
کد خبر : ۲۶۱۸۶۶
صراط: عفو بین الملل با اشاره به دست یابی اعضای ائتلاف عربستان به سلاح از آمریکا، تأکید کرد: مدارک جدیدی در خصوص حملات هوایی غیرقانونی ائتلاف عربستان وجود دارد که بعضی از آنها شبیه به جنایات جنگی است.

این سازمان در گزارش خود با اشاره به سرنوشت نامعلوم یمنی‌ها در شمال این کشور خاطرنشان کرد: بمباران یمن به صورت شبانه روزی ادامه دارد.

این گزارش به 13 حمله هوایی عربستان به صعده در مه 2015 اشاره کرد که بر اثر آن 100 شهروند از جمله 59 کودک کشته شدند.

عفو بین الملل همچنین استفاده از بمب‌های ممنوع شده خوشه‌ای علیه یمن را محکوم کرد.

عفو بین الملل افزود: آمریکا و چند کشور دیگر برای یکی از طرفهای درگیر در یمن سلاح می‌فرستند، و این کشور مسؤول است که اطمینان یابد با این صادرات سلاح عملیات نقض گسترده قانون بین المللی انسانی را تسهیل نمی کند.

این سازمان حقوقی در گزارش خود درخواست کرد صادرات سلاح و مهمات برای اعضای ائتلاف عربستان سعودی که در حمله نظامی به یمن مشارکت دارند، تعلیق شود.

عفو بین الملل ادامه داد: این امر مربوط به سلاح و مهماتی است که در نقض قانون بین المللی انسانی و جنایتهای جنگی از آنها استفاده شده است، به ویژه سلاح‌هایی از نوع ام کی 80 و انواع بمبهای دیگر، و بالگردها و هواپیماهای جنگی و قطعات یدکی آنها.

این سازمان همچنین کشتار شهروندان یمنی از سوی ائتلاف و اعلام بعضی شهرها مانند صعده به عنوان هدف نظامی را محکوم کرد.
منبع: العالم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز