۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰

توقیف محموله هسته‌ای به داعش+تصاویر

پلیس فدرال آمریکا مدعی شد محموله‌ای هسته‌ای را پیش از تحویل به داعش در اروپای شرقی شناسایی و ضبط کرده است.
کد خبر : ۲۶۱۸۷۴
صراط: دیلی میل نوشت: پلیس فدرال آمریکا – اف بی آی- اعلام کرد درنتیجه تحقیقات گسترده آنها، گروهی قاچاقچی در اروپای شرقی شناسایی و بازداشت شده‌اند که مواد و تجهیزات اولیه لازم برای ساخت بمب اتمی را در اختیار داعش می‌گذاشت. این گروه تبهکار در 5 سال گذشته مشغول فروش تجهیزات هسته‌ای به داعش بود. قاچاقچیان علاوه بر این، تسلیحات شیمیایی نیز در اختیار تروریست‌های داعش قرار می‌دادند. در آخرین مورد فوریه سال جاری میلادی (بهمن 93) محموله‌ای حاوی سزیم (از گروه فلزهای قلیایی) از این قاچاقچیان در اروپای شرقی کشف و ضبط شد. این حجم از فلز خطرناک سزیم برای آلوده کردن چند شهر کافی است.

توقیف محموله هسته‌ای به داعش+تصاویر

کشف و ضبط  محموله اورانیوم - 235 در مولداوی

اف بی آی قاچاقچیان مذکور را به ارتباط با روسیه نسبت داده؛ اما هنوز مدرکی دال بر اثبات این ادعا ارائه نکرده است. قاچاقچیان در کشور کوچک و فقیر مولداوی مشغول به فعالیت بودند و به دلیل ضعف امنیتی و قضایی این کشور هنوز هم باند‌های تبهکاری  فراوانی در مولداوی مشغول قاچاق مواد رادیواکتیو و تجهیزات اولیه هسته‌ای در بازار سیاه هستند. اغلب این قاچاقچیان می دانند به راحتی می‌توان از قانون فرار کرد و از محکومیت حبس‌های طولانی مدت طفره رفت، به همین دلیل به اعمال تبهکارانه خود ادامه می‌دهند.

توقیف محموله هسته‌ای به داعش+تصاویر

ماده سزیم (تصویر سمت چپ)  و پول‌های مورد معامله قاچاقچیان (سمت راست) 

با توجه به تهدیدات مکرر داعش مبنی بر کشتار جمعی "کفار،" مقامات غربی نگران هستند تا امروز چه حجمی از تجهیزات و مواد اولیه ساخت سلاح هسته‌ای به دست این گروه تروریستی رسیده باشد.

توقیف محموله هسته‌ای به داعش+تصاویر

"والنتین گروسو" یکی از قاچاقچیان ماده سزیم و  فروشنده آن به داعش