۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
فریادهای ایران دنیا را متوجه فاجعه منا کرد

نصرالله: رفتار سعودی‌ها داعشی بود/ زخمی‌ها را هم با بولدوزر داخل کانتینرها ریختند

سعودی ها، حجاج را بدون اینکه میان جان باختگان ، زخمی ها و زنده ها تفاوتی قائل شوند با استفاده از بولدوزرها در داخل کانتینرها ریختند.
کد خبر : ۲۶۱۸۷۷
نصرالله: رفتار سعودی‌ها داعشی بود/ زخمی‌ها را هم با بولدوزر داخل کانتینرها ریختند
صراط: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: اسراییل تلاش کرد تا جلوی توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 را بگیرد اما این توافق که به زودی فرصت های زیادی را برای ایران ایجاد و درهای زیادی را به روی آن باز می کند، حاصل شد.

روزنامه لبنانی الاخبار در شماره روز چهارشنبه خود بخش هایی از اظهارات دیروز دبیرکل حزب الله لبنان را که در آستانه ماه محرم و عاشورا در نشست سالانه مبلغان و مرثیه سرایان اهل بیت(ع) بیان کرده است، منتشر کرد.

آل سعود مسئول هرگونه کشتار درمنطقه


سید حسن نصرالله با تاکید به اینکه « در واقع این سعودی ها بودند که در جنگ تابستان سال 2006 ( جنگ 33 روزه) با نیروهای ما جنگیدند و آنان را کشتند»، تاکید کرد که « آل سعود مسئول هرگونه کشتار و قتل عام در منطقه ما است».

وی بعداز اظهاراتی درباره مسائل دینی و وقایع کربلا و عاشورا، در باره مسائل و امور منطقه سخنرانی کرد و سعودی ها را به دلیل مدیریت شکست خورده و درس نگرفتن از اشتباه های گذشته، مسئول کشتار هزاران حاجی در فاجعه منا در آستانه عید قربان دانست.

رفتار داعشی سعودی ها در فاجعه منا


دبیرکل حزب الله تاکید کرد: آنچه در سرزمین منا رخ داد شیوه و رفتار غیرانسانی و داعشی سعودی ها بود، آنها از روی قصد به حجاج کمک نکردند و ساعت ها آنها را در شرایط بسیار سخت رها کردند.
سیدحسن نصرالله اظهارداشت: سعودی ها، حجاج را بدون اینکه میان جان باختگان ، زخمی ها و زنده ها تفاوتی قائل شوند با استفاده از بولدوزرها در داخل کانتینرها ریختند.
وی خاطرنشان کرد: سعودی ها چرا با وجود این که می دانستند حجاج یک کشور خاص در مسیری مشخص حرکت می کنند، یکی از دروازه های منطقه رمی جمرات را بستند؟

اگر ایران فریاد نزده بود


دبیرکل حزب الله تصریح کرد: اگر ایران فریاد نزده بود، سعودی ها بر فاجعه منا سرپوش می گذاشتند، کشته ها را بی سروصدا دفن می کردند و هرکسی را که می خواستند به زندان می انداختند.
سید حسن نصرالله با بیان این که « این خودخواهی و تکبر سعودی ها بود که موجب شد ایران فریاد بزند و صدای خود را بالا ببرد»، گفت: عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی ها با درخواست محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران برای برگزاری نشستی به منظور بررسی ابعاد فاجعه منا مخالفت کرد.

آل سعود به کشتار ملت یمن اصرار دارد


وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ما همواره تلاش کرده ایم برخی مسائل را در رسانه ها مراعات کنیم اما امروز که آل سعود اصرار به کشتار ملت یمن دارد ، واجب است که موضع خود را بعداز تحولات اساسی در یمن اعلام کنیم.

دبیرکل حزب الله با بیان این که « نقش حکومت سعودی ها از زمان تاسیس خدمت به منافع آمریکا و اسراییل در منطقه است»، خاطرنشان کرد: سعودی ها هزینه همه جنگ های در منطقه از جنگ صدام علیه ایران تا جنگ های در افغانستان ، پاکستان ، عراق را تامین کرده اند و دستگاه اطلاعاتی و امنیتی آنها، گروه های تکفیری را از سال 2003 در عراق اداره کرده اند.
سیدحسن نصرالله تصریح کرد: سعودی ها مسئول ریخته شدن خون و کشتار فرزندان همه مذهب ها و طایفه ها در کشور ما هستند و از نخستین کسانی هستند که در روز قیامت از آنها در باره خون های به زمین ریخته شده نیروهای ما در جنگ 33 روزه سئوال می شود.

تلاش سعودی ها برای ضربه زدن به محور مقاومت


وی با تاکید به این که « سعودی ها تلاش کرده اند به محور مقاومت از جمله ایران تا روسیه و ونزوئلا با کاهش قیمت نفت ضربه بزنند»، گفت: سعودی ها همواره تلاش دارند تا رسوایی های خود را پنهان کنند اما هرگاه نقش و درماندگی آنها فاش می شود، همه چیز را انکار می کنند.
دبیرکل حزب الله افزود: سعودی ها ، داعش و القاعده را در یمن اداره می کنند اگر چه می دانند این تروریست ها خطری برای آینده آنها خواهند بود.

وهابی ها خطر وجودی ، صهیونیست ها دشمن اصلی

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: خطر وجودی و تهدید کننده برای منطقه ما ، خطر وهابی است که تلاش می شود در سراسر کره زمین حتی شیلی گسترده شود.

وی با تاکید بر ضرورت وحدت اسلامی در این شرایط و زمان، خاطرنشان کرد که سنی ها تکفیری و وهابی نیستند بلکه وهابی ها بخش کوچکی از جمعیت میلیاردی مسلمانان جهان هستند.
دبیرکل حزب الله با بیان این که نباید از رژیم صهیونیستی دشمن اصلی غافل شویم، اگر چه امروز نبرد ما با تکفیری ها است ، گفت: القاعده ، داعش و جبهه النصره همه در خدمت صهیونیست هایی هستند که منافع آنها با سقوط نظام سوریه تامین می شود و این طرح از سال 2006 وجود داشته است.

سوریه و فرصتی برای تقویت پیروزی ها


سیدحسن نصرالله اظهارداشت: امروز در سوریه در مقابل ما فرصتی برای تقویت پیروزی ها و شکست طرحی قرار دارد که برای منطقه ترسیم شده است.
وی با بیان این که « خطر برای لبنان همچنان وجود دارد اما ما تلاش می کنیم آن را دور کنیم»، افزود: امروز در مقابل ما یک فرصت تاریخی وجود قرار دارد و مرحله آینده شاهد پیروزی ها خواهد بود.

جنگ با دشمن صهیونیستی یک واقعیت است


دبیرکل حزب الله تاکید کرد: باید در مقابل دشمن هوشیار و بیدار و همواره آماده باشیم بدون اینکه مردم را بترسانیم.
سیدحسن نصرالله با تاکید به اینکه « کرانه باختری در آستانه انتفاضه سوم است»، خاطرنشان کرد:جنگ ما با دشمن صهیونیستی یک واقعیت است و به همین دلیل همواره باید مجهز و آماده باشیم.

لبنانی ها بدون وابستگی به خارج قادر به تصمیم گیری هستند


وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: چشم اندازی برای حل مشکلات در لبنان وجود ندارد زیرا همه منتظرهستند وضعیت منطقه مشخص شود تا گزینه های خود را انتخاب کنند و این در حالی است که می دانند بدون وابستگی به خارج، قادر به اتخاذ تصمیم هستند.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: به اعتقاد ما انتخابات پارلمانی باید براساس قانون نسبیت که جایگاه واقعی گروه های سیاسی را به نمایش می گذارد، برگزار شود اما گروه 14 مارس به ویژه حزب جریان المستقبل این قانون را رد می کند.

وی تاکید کرد: گروه 14 مارس به ویژه جریان المستقبل می ترسند ستاره نیروهای سیاسی و رهبرانی جدید طلوع کند زیرا می دانند در انتخابات پارلمانی 35 درصد آرای آنها متعلق به گروه 8 مارس است و در صورت برگزاری انتخابات بر مبنای قانون نسبیت شکست خواهند خورد.

سید حسن نصرالله با اشاره به جنبش های مردمی که در لبنان به راه افتاده اند، گفت: مطالبات برحق است اما ما اکنون در میان میدان های نبرد هستیم و نمی توانیم وارد بحث های داخلی شویم، در هر صورت این جنبش ها قبل از این که از ما دعوت کنند، باید دارای رهبران و اهداف روشن و شفاف باشند.
منبع: ایرنا