۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸

قالی‌باف: از مساجد فاصله گرفته‌ایم

قالی باف اضافه کرد: ما باید مساجد را برای جامعه و جوانان فراهم کنیم چرا که امور جوانان در این دنیا و آخرت در مساجد حل و فصل می‌شود.
کد خبر : ۲۶۱۹۲۷
صراط: شهردار تهران با تأکید بر اینکه مساجد نقش مهمی در حفظ انقلاب اسلامی دارند، گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر کمی از مساجد فاصله گرفته‌ایم و این در حالی است که در دهه ۷۰ مدیران با حضور در مساجد و بدون کارهای تشریفاتی به امور مردم رسیدگی می‌کردند.

محمدباقر قالی باف شهردار تهران در آئین افتتاح مصلی و مسجد جامع حضرت ولی‌عصر (عج) شهر ورزقان، که پیش از ظهر امروز با حضور حضرت آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و سایر مسئولان شهرستان ورزقان برگزار شد، اظهار داشت: مردم تبریز در هر صحنه‌های مختلف انقلاب ارادت خود را نشان داده‌اند.

وی با اشاره به زلزله سه سال گذشته (مرداد 91)، در شهرستان‌های ورزقان، اهر و هریس اظهار داشت: از همه کسانی که در راه خدمت به مردم و در این شهرستان‌ها تلاش کرده‌اند تا اقداماتی صورت گیرد، تشکر می‌کنم و به خصوص دست‌اندرکارانی که بنای این مسجد مبارک را فراهم نموده‌اند.

شهردار تهران بیان داشت:‌اگر در این مراسم نام یا اسمی برده می‌شود و کارهایی در این شهرستان‌ها انجام شده است در حقیقت مدیون مردم عزیز شهر تهران هستیم چرا که شهروندان تهرانی با پول خودشان این مسجد عظیم را فراهم کرده‌اند.

قالی باف اضافه کرد: پس از زلزله سال 91، در سه شهرستان ورزقان، اهر و هریس، شهرداری تهران پیشنهادی را به شورای شهر تهران جهت کمک به مردم زلزله‌ دیده شده در این سه شهرستان مطرح نمود که خوشبختانه شورای شهر تهران نیز از این موضوع استقبال کرد.

وی ادامه داد: بعد از سفر رهبری به شهرستان‌های زلزله دیده شده اهر، هریس و ورزقان و بازدید ایشان از مناطق زلزله‌زده شده،‌انگیزه‌ها چند برابر و همه پای کار آمدند. به خصوص مردم شهر تهران و مدیریت شهر تهران و خدا را شاکریم که این روحیه برادری و اخوت به ما داده شده است.

شهردار تهران در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه مساجد سنگر اصلی ما در جامعه محسوب می‌شود، گفت: مساجد باید محل امید و توکل مردم باشد و یکی از مهمترین کارهایی که در مساجد انجام می‌شود برگزاری نمازهای جماعت است ولی اینکه مساجد را فقط در این رابطه بدانیم انصاف نیست و ما باید از ظرفیت مساجد به نحو مطلوب‌تر استفاده کنیم.

قالی باف اضافه کرد: ما باید مساجد را برای جامعه و جوانان فراهم کنیم چرا که امور جوانان در این دنیا و آخرت در مساجد حل و فصل می‌شود.

وی با بیان اینکه ما امروزه از مساجد فاصله گرفته‌ایم، گفت: باید نقش مساجد جدی‌تر شود و این در حالی است که بعد از جنگ تحمیلی و در دهه 70 مدیران در روزهای جمعه در مساجد حضور پیدا می‌کردند و بدون تشریفات اداری به مردم پاسخ می‌دادند.

قالی باف در ادامه با اشاره به افتتاح مصلی و مسجد جامع شهر ورزقان خاطر نشان کرد: در حقیقت این مسجد و مصلی بدون شک قلب معنوی شهر خواهد بود و امید و توکل را به سایر شهرها و روستاهای اطراف منتقل خواهد کرد.

شهردار تهران تصریح کرد: ما باید امید به خدا داشته باشیم چرا که امید به خداوند به کار ما خیر و برکت می‌دهد و مشارکت و حضور همه‌جانبه قشرهای مختلف در کمک به یکدیگر بیشتر می‌شود.

وی اضافه کرد:در دوران دفاع مقدس رزمندگان از مساجد شکل گرفتند و این نگاه دینی است که محل امید و نشاط مردم است و بسیاری از امور مردم در مساجد حل و فصل خواهد شد.

قالی باف ادامه داد: اگر اموری از مردم هم باشد که در مسجد امکانش نیست که مطرح شود قطعاً با تفکر مسجدی اداره خواهد شد و این موضوعی است که باید مورد توجه قشرهای مختلف و به ویژه جوانان قرار بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مبارزه فقط دفاع مقدس و جنگ نیست، گفت: صفحه‌های مجاهدت متفاوت است و امروزه مهم‌ترین مشکل ما مسائل اقتصادی است و هر کس دلداده امام و شهدا است باید همه تلاش خودش را برای حل مشکلات به کار بگیرد و مساجد می‌توانند برای این موارد پیشتاز باشند.

شهردار تهران اضافه کرد: در بحث تهاجمات فرهنگی می‌توانیم از ظرفیت و پتانسیل مساجد استفاده کنیم و مدیران با استفاده از ظرفیت و پتانسیل جوانان این بستر را فراهم کنند تا بتوانیم با روحیه جهادی و دفاع مقدس کارها را به جلو ببریم.

وی گفت:‌ در روحیه جهادی نباید به دنبال کلماتی از جمله کی، کجا و چه کسی مسئول است باشیم و در کارهای جهادی در هر زمان و هر مکان بایستی آمادگی خود را اعلام کنیم و این مسئولیت‌پذیری بخشی از روحیه جهادی است.

وی در پایان گفت: انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر به توفیقات قابل توجهی رسیده است و بدون شک انقلاب اسلامی ریشه در فرهنگ عاشورا دارد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط قالی باف مسجد
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز