۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
بر اساس قرآن

قرائتی: مکه متعلق به تمام انسان‌هاست

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: در قرآن کریم آمده است مکه متعلق به تمام انسان‌‌هاست و همچون دریا و خورشید است که همگان می‌توانند از آن استفاده کنند.
کد خبر : ۲۶۱۹۲۹
صراط: رئیس ستاد اقامه نماز گفت: در قرآن کریم آمده است مکه متعلق به تمام انسان‌‌هاست و همچون دریا و خورشید است که همگان می‌توانند از آن استفاده کنند.

حجت‌الاسلام محسن قرائتی ظهر امروز در گردهمایی سراسری آموزشی روحانیون زکات که در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در قرآن کریم آمده است مکه متعلق به تمام انسان‌‌هاست و همچون دریا و خورشید است که همگان می‌توانند از آن استفاده کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز افزود: قرآن ریشه تمام مسائل و نیازهای انسان است، لذا اگر می‌خواهیم حرفی در جامعه بزنیم باید با استناد بر آیات قرآن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه حکومت‌هایی از قبیل کودتایی و جانشینی غلط است و حکومت تنها دست خداست، اظهار داشت: رسیدگی به فقرا در تمام آثار دین عنوان شده است لذا مسئله کمک به فقرا در هنگام ادای فریضه الهی برای انسان‌ها ضروری است.

قرائتی تاکید کرد: زکات گرفتن از مردم روانشناسی دارد لذا در آیات و روایت مباحث درآمیخته با بحث زکات را باید مطالعه کنیم، اینکه در جامعه روحانیونی داریم که با مدارک دانشگاهی کارمند هستند یک اشتباه است، همچنین در کشور مشکل مطالعه داریم و مزه قرآن نیز هنوز در جامعه از سوی مردم چشیده نشده است لذا باید به سمت آیات قرآن هجرت کنیم.

وی تصریح کرد: زکات باید از مبحث دولت خارج شود، در مصرف اولویت را باید در نظر گرفت به عنوان مثال در بسیاری از مناطق نمازخانه نداریم، در شهرها هزاران جلسه عزاداری اهل‌بیت برگزار می‌شود اما جلسه تفسیر قرآن بسیار اندک است.

رئیس ستاد اقامه نماز در پایان یادآور شد: باید خاک کل آموزش و پرورش و دانشگاه عوض شود، این دستگاه‌ها باید در قالب مهارت به فراگیران آموزش دهند زیرا نتیجه آموزش غلط بدون مهارت در کشور ثمره‌ آن لیسانس فلج بیرون دادن از سوی دانشگاه‌ها شده است، روحانیون باید توجه داشته باشند سخنرانی بدون مطالعه خیانت به مردم است.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط قرآن مکه