۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
میرلوحی:

امنیت مکه دست صهیونیست‌هاست

حجت الاسلام و المسلمین میرلوحی گفت: متاسفانه زبونی و خواری جامعه اسلامی به جایی رسیده است که امنیت مکه و عربستان در دست شرکت‌های صهیونیستی قرار گیرد.
کد خبر : ۲۶۲۰۸۴
صراط: مراسم بزرگداشت محمدرحیم آقایی‌پور سفیرسابق ایران در اسلوونی و از شهدای فاجعه منا در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.

مراسم بزرگداشت محمدرحیم آقایی‌پور سفیر سابق ایران در اسلوونی و از شهدای فاجعه منا با سخنرانی حجت الاسلام سید مصطفی میرلوحی و با حضور محمود احمدی‌نژاد، محمد جواد ظریف، علی‌اکبر صالحی، آیت الله باقری کنی و حسن قشقاوی عصر دیروز در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمصطفی میرلوحی با غیر قابل گذشت دانستن فاجعه منا خاطرنشان کرد: متاسفانه در حرم الهی که مطابق نص صریح آیه قرآنی باید محل امن و امنیت برای همه باشد و نه تنها همه جانداران حتی حیوانات موذی باید جانشان حفظ شود با کمال تاسف شاهد بودیم 8هزار حاجی در اوج مظلومیت به دست خاندان خونریز سعودی به شهادت رسیدند.

مسئول روابط عمومی دانشگاه امام صادق علیه السلام در ادامه تصریح کرد: خاندان سعودی لیاقت و کفایت برگزاری مراسم حج را ندارد و طبق آموزه‌های قرآنی هیچ کس حق اولویتی نسبت به اداره حج نخواهد داشت مگر این که با تقواترین انسان‌ها باشد.

وی با اشاره به تکبر و خودخواهی به عنوان ویژگی بارز خاندان سعودی خاطر نشان کرد: شاهان سعودی به خصوص شاه سلمان متکبر و مرتجع جزء پست‌ترین شاهانی هستند که اسناد قماربازی، شرابخواری و عیاشی آنان در کشورهای غربی موجود است و این افراد با کمال وقاحت و به دروغ خود را کلیددار خانه خدا و خادم الحرمین معرفی می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین میرلوحی گفت: متاسفانه زبونی و خواری جامعه اسلامی به جایی رسیده است که امنیت مکه و عربستان در دست شرکت‌های صهیونیستی قرار گیرد.

این استاد دانشگاه با بی‌کفایت دانستن رژیم عربستان سعودی در اداره حج افزود: هر جای منطقه خاورمیانه مانند یمن، افغانستان، بحرین و... که جنگ و آتش افروزی شده است می‌توان به وضوح دست ناپاک رژیم آل سعود را در این حوادث مشاهده کرد.

حجت الاسلام و المسلمین میرلوحی با انتقاد شدید از سکوت مجامع بین المللی به خصوص سازمان ملل متحد در قبال فاجعه منا تصریح کرد: بسیار جای تاسف است که این سازمانها و مراکز علمی و دانشگاههای غربی که خود را مهد آزادی و دمکراسی می دانند هیچ عکس العمل مناسب نشان نداده و حتی سازمان ملل متحد، ریاست پنل حقوق بشر خود را به عربستان می‌دهد.

نهادهای فرهنگی در قبال وهابیت سکوت نکنند

عضو هیئت مدیره بنیاد بین المللی غدیر با انتقاد از عدم فعالیت مناسب توسط نهادهای فرهنگی در قبال وهابیت افزود: با وجودی که وهابیت به رهبری عربستان و با هماهنگی با اسرائیل و آمریکا و انگلیس در جنگی همه جانبه عزت و عظمت اسلام را نشانه گرفته‌اند، ولی حرکتی جدی جهت مقابله توسط نهادهای فرهنگی مثل آموزش و پرورش، صداوسیما، کانون مساجد و غیره دیده نمی شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تجلیل از شهدای فاجعه منا گفت: محمد رحیم آقایی‌پور از نیروهای مخلص وزارت امور خارجه بود که 30 سال در سنگرهای مختلف عرصه سیاست خدمت کرد و در طی این مدت هیچ وقت از مسیر انقلابی و جهادی خود خارج نشد.

محمدرحیم آقایی پور از دانش آموختگان فاضل و متعهد دانشگاه امام صادق علیه السلام و سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در اسلونی بود که به دست آل سعود به همراه هزاران نفر از حاجیان مظلوم در فاجعه منا به شهادت رسید.
منبع: تسنیم