۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲

اشرافی‌ترین زیر دریایی جهان +تصاویر

پس از خودرو و هواپیما این بار زیر دریایی‌های فوق العاده گران قیمت در اختیار میلیاردرها قرار گرفته‌اند.
کد خبر : ۲۶۲۱۶۲
صراط: پژوهشگران نوعی زیر دریایی منحصر بفرد به نام SUB3 با قیمت حدود 2 میلیون و 350 هزار دلار طراحی کرده‌اند که می‌تواند 3 نفر را حمل کند و به عمق 300 متری دریاها و اقیانوس‌ها سفر کند.

اشرافی‌ترین زیر دریایی جهان +تصاویر

گفتنی است از جمله نکات قابل توجه این زیر دریایی طراحی فوق‌العاده زیبا و گران قیمت آن همراه با صندلی‌هایی از جنس چرم و فناوری بلوتوث و سیستم پخش فیلم و موسیقی استریو است.

اشرافی‌ترین زیر دریایی جهان +تصاویر

بررسی ها نشان می‌دهند، این زیردریایی می‌تواند با سرعت 3 و دو دهم مایل در ساعت حرکت کند و عمر باتری آن برای حرکت و تأمین روشنایی حدود 8 ساعت است. 

این زیر دریایی همچنین قابلیت استفاده به صورت قایق و حرکت با سرعت بالا روی آب را نیز دارد.

اشرافی‌ترین زیر دریایی جهان +تصاویر

نخستین بار این زیردریایی در ماه آگوست سال میلادی جاری در نمایشگاه قایق‌های بادبانی در شهر موناکوی کشور فرانسه نمایش داده شده است.

این زیردریایی دارای دو دسته کنترلی و فناوری ناوبری بسیار پیشرفته است که به فرد هدایت کننده زیر دریایی قابلیت مانور و انجام حرکات پیچیده و سریع در اعماق آب و سطح روی آب را می‌دهد.

کارشناسان امیدوار هستند در نمونه‌های آتی و توسعه یافته‌تر از این زیر دریایی بتوانند قیمت آن را کاهش داده، سرعت و نیز قابلیت حمل هر دو بار را افزایش دهند.

تا به حال دانشمندان زیادی از سراسر دنیا اقدام به ساخت زیردریایی با قابلیت توریستی و تجاری کرده‌اند اما SUB3 علاوه بر قابلیت توریستی از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و نیز استفاده از فلزات گرانقیمت در طراحی قسمت‌های مختلف خود برخوردار است. 

یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها در ساخت زیردریایی‌های کوچک توان تحمل فشار آب در اعماق و نیز طراحی کوچک پمپ‌های ذخیره کننده آب و نیز پمپ‌های تخلیه کننده آب است.

حرارت در آب‌های شیرین، شور، گرم و سرد، عمق آب، سطح زیر آب و پوشش گیاهی، جانوری و نوع صخره‌های زیر آب از پارامترهای اصلی برای طراحی زیردریایی و استفاده از آن است.