۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸

از چاه یارانه‌ها تا خاطره‌ای از ظریف

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری شورای هم‌اندیشی هنری مانند اصفهان در هیچ کجای کشور نمونه‌ای ندارد.
کد خبر : ۲۶۲۱۶۳
صراط: علی جنتی در جلسه هم‌اندیشی شورای هنر استان اصفهان اظهار کرد: من احساس غرور می‌کنم که شهروند شهری هستم که مهد فرهنگ و تمدن بوده و سابقه‌ای درخشان در فرهنگ دارد.

وی ادامه داد:‌ تشکیل شورای هم‌اندیشی هنر از ابتکارات خوبی بود که انجام شد و این شورا در هیچ کجای ایران همانندی ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ریاست استاندار اصفهان بر این شورا کمک می‌کند تا اهداف شورا بهتر تحقق پیدا کند ادامه داد: آیین‌نامه پیشنهادی این شورا باید توسط خود هنرمندان تکمیل شود.

وی ادامه داد: در این آیین‌نامه باید موضوعات آموزش و همچنین توجه به هنر معماری و صنایع دستی نیز در نظر گرفته شود.

جنتی ادامه داد: بحث حمایت مالی نیز اهمیت دارد، چرا که اگر قرار باشد هنرمندان و اساتید بدون پشتوانه مالی به فعالیت بپردازند پس از مدتی ناامید می‌شوند.

وی با بیان اینکه امسال نیز همچون سال 67 که دچار مشکلات مالی بودیم دارای کمبود بودجه هستیم اظهارکرد:ما تنها تلاش می‌کنیم تا ابتدا مزایا و حقوق کارمندان و نیروهای مسلح را پرداخته و سپس بتوانیم هزینه یارانه‌های مردمی را تامین کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد:سنگی که دولت قبل در مورد یارانه‌ها در چاه انداخت نیاز به افراد زیادی دارد تا بتوان آن را درآورد. با این حال دولت تلاش می‌کند تا با کمک مردم هزینه‌های مربوط به بخش فرهنگ و هنر را نیز تامین کند.

وی اضافه کرد: اقتصاد فرهنگ و هنر پس از دو سال بحث و بررسی اکنون پخته شده است و ما با برگزاری جلسات با صاحبان سرمایه صندوق نیکوکاری برای هنرمندان تشکیل داده‌ایم. همچنین شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگ و هنر در حال تشکیل است تا سرمایه‌گذاران در بخش فرهنگ و هنر مشارکت کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد افزود: تکیه بر بودجه دولتی کافی نیست، بلکه ما از بودجه‌های مردمی نیز کمک می‌گیریم. ما در دولت باید از علاقه‌مندان کمک بگیریم تا بتوانیم اعتبارات لازم برای بخش‌های مختلف فرهنگ را تامین کنیم.

جنتی با اشاره به همکاری شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری فعالیت های فرهنگی اظهار کرد: این همکاری می‌تواند الگویی برای شهرستان‌ها باشد و استاندار اصفهان با ایجاد انگیزه در شهردار اصفهان به این کار کمک کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:در اصفهان مشکل است که بگوییم کدام یک از بخش‌های هنر دارای مزیت است که بتوان جشنواره خاص آن را برگزار کرد. اصفهان دارای امکانات و توانایی هایی است که می‌تواند در طول سال 4 تا 5 جشنواره بین المللی را برگزار کند.

وی با بیان اینکه مقدمات ساخت موزه هنر با همکاری استانداری و وزارت راه و شهرسازی فراهم شده است افزود: با همکاری بانک ملی توانسته‌ایم کارخانه پردیس بافت که حدود 70 هزار متر مربع مساحت دارد برای کارهای هنری و فرهنگی از جمله موزه هنر اصفهان در نظر بگیریم.

جنتی با اشاره به هنرستان هنرهای زیبا و بزرگانی که این هنرستان در عرصه‌های مختلف هنر تربیت کرده‌، به بیان خاطره‌ای از وزیر امور خارجه پرداخت و گفت: ظریف در بحث‌های خود با خانم موگرینی پس از اینکه جمله هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکنید گفت، ادامه داده است که وقتی ایران دارای استادی همچون فرشچیان است، زیر بار توهین نمی‌رود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: شورای ارزشیابی هنرمندان تشکیل شده است و درحال ارزیابی هنرمندان است تا به هنرمندان درجه علمی بدهد. ما امیدواریم با همکاری وزارت علوم بتوان این مدارک را با دکتری همسان‌سازی کرد.

وی با اشاره به موضوع مستمری هنرمندان اظهار کرد: صندوق حمایت از هنرمندان با مشکل بدهی 40 تا 50 میلیارد تومانی به سازمان تامین اجتماعی روبرو است، ما امیدواریم در صورت تحقق اعتبار امسال در این زمینه بتوان مشکل این صندوق را حل کرده و هنرمندان جدیدی را بیمه کنیم.

جنتی در پایان اظهار کرد: با یاری خدا و با تلاش‌های استاندار امیدواریم که جلسات هم اندیشی شورای هنر حداقل ماهی یک بار به ریاست استاندار اصفهان برگزار شود.

منبع: ایسنا
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز