۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

بمب‌های روسیه درجنگ با داعش+تصاویر

روزنامه های روسیه از استفاده جنگنده های این کشور از سلاح‌های پیشرفته‌ای به نام بمب هوشمند هدایت شونده SPBE-D علیه گروه های تروریستی در سوریه خبر دادند.
کد خبر : ۲۶۲۱۹۸
صراط: مطبوعات روسیه اعلام کردند که ارتش این کشور از بمب‌های هوشمند هدایت شونده مادون قرمز علیه گروه تروریستی داعش در سوریه استفاده می‌کند.

روزنامه روسیسکایا گازتا در شماره امروز خود نوشت عملیات روسیه علیه داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه ممکن است شامل استفاده از سلاح‌های پیشرفته‌ای به نام بمب هوشمند هدایت شونده SPBE-D باشد که چندان شناخته شده نیست.

روسیه در سلسله عملیات اخیر خود شمار زیادی از خودروهای داعش را ـ در یک عملیات ۵۰ خودرو، و در عملیاتی دیگر ۲۰ تانک ـ را منهدم کرد. شاید این نشانه استفاده روسیه از بمب‌های هوشمند هدایت شونده باشد.

حتی تصاویر بمب‌های منفجر نشده SPBE-D در سوریه، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، SPBE-D قابلیت انهدام بالغ بر شش تانک را دارد. این بمب را می‌توان از ارتفاع ۴۰۰ تا ۵۰۰ متری زمین‌‌‌ رها کرد، سپس با چ‌تر با سرعت ۱۷ متر در ثانیه فرود می‌آید. بمب به ارتفاع حدود ۱۵۰ متری زمین که رسید، نشانه گیری، و به هدف اصابت می‌کند.

SPBE بمبی هدایت شونده است که با استفاده از اشعه مادون قرمز قادر به هدف‌گیری و تعیین مسیر پرتاب است. این بمب با قابلیت نشانه گیری دقیق، تانک‌ها و دیگر تجهیزات نظامی را هدف قرار می‌دهد. این بمب، نسخه پایین‌تر بمب هدایت شونده پیشرفته‌تر و گرانقیمت‌تر KAB-۵۰۰Kr است که قادر به انهدام اهداف مهم همچون پل‌ها و مراکز فرماندهی است.

به نوشته روزنامه روسیسکایا گازتا، همچنین روسیه بر اساس طرح بمب SPBE، یک مین ضدبالگرد تولید کرده است. این مین پس از دریافت سیگنال از مرکز فرماندهی، حریم هوایی را بررسی می‌کند و اگر بالگرد دشمن وارد برد آن شود، منفجر و به بالگرد اصابت می‌کند.


منبع: ابنا
برچسب ها: بمب روسیه داعش صراط