۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵

چنددرصد مدارس ایران را خیرین می سازند؟

رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور گفت: بیش از 600 هزار خیر مدرسه ساز در کشور و 1000 خیر ایرانی برون مرزی داریم.
کد خبر : ۲۶۲۲۳۲
صراط: محمد رضا حافظی در مراسم افتتاح اولین دبیرستان دخترانه تمام هوشمند قم افزود: حرکت خیرین مدرسه ساز از 19 سال قبل آغاز شد که ابتدا 4 نفر کار خود را از مشهد آغاز کردند.

رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور افزود: این حرکت با شور و عشق مردم همراه شد تا اینکه امروز 600 هزار خیر مدرسه ساز در کشور و 1000 خیر مدرسه ساز در سطح جهان شامل ایرانیان برون مرزی در جهت خدمت به مردم تلاش می کنند.

وی عنوان کرد: سال گذشته خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدیم که فرمودند تشکیل جامعه خیرین مدرسه ساز یک پدیده مبارکی است و باید کار مردم را به مردم واگذار کرد تا با ساخت مدارس دانش آموزان در شرایط بهتری درس بخوانند ضمنا ایشان توصیه هایی داشتند در مورد اینکه نام مدرسه خیر را تغییر ندهیم و همه در این طرح مشارکت داشته باشند.

حافظی گفت: من در سن 85 سالگی از حضور خیرین عمر تازه‌ای گرفته‌ام و مرحله دوم عمر خود را آغاز کرده‌ام چرا که در کار خیر شوق و لذتی ارزشمند نهفته است. مدرسه سازی حرکت پرباری برای تعلیم و تعلم نسل آینده است و آثار و برکات زیادی را دارد تاکنون 35 درصد از مدارس کشور توسط خیرین احداث شده و میلیاردها تومان برای دولت در مسیر مدرسه سازی صرفه جویی صورت گرفته است.

رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور تاکید کرد: در این راه باید موانع جدی از مسیر خیرین برداشته شود و این حرکت خداپسندانه ترویج پیدا کند تا مشکلات موجود در جهت تعلیم فرزندان به واسطه کمبود فضای آموزشی حل شود.

اصلاح اذهان مردم برای گرایش به مدرسه سازی

وی گفت: برخی می گویند دیگر نیازی به مدرسه سازی نداریم در حالی که هنوز کمبودهای زیادی در این عرصه احساس می شود و باید به اصلاح اذهان مردم برای گرایش به مدرسه سازی پرداخت.

حافظی اظهار داشت: شوق مدرسه سازی در کشورهای دیگر نیز رخنه کرده و من خوشحالم که در سفرهای خود به دیگر کشورها می بینم که آنها از اقدامات مدرسه سازی استقبال می کنند و برای کارما ارزش زیادی قائل هستند.

وی بیان کرد: یکی از نیازهای مهم مدرسه سازی در کشورهای خارج است تا فرزندان ایرانی زبان مادری خود را از یاد نبرند و در مدارس بیگانه تحصیل نکنند این حرکت با ارزش از کشورهای ترکیه و عمارات توسط خیرین آغاز شده و به زودی به کانادا و آمریکا نیز خواهد رفت.
منبع: ایسنا
برچسب ها: مدارس خیر صراط