۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴

اوباما: رهبری پوتین رو به پایان است

رئیس‌جمهور آمریکا که برنامه 500 میلیون دلاری آموزش معارضان سوری را تعطیل کرده و اخبار سوریه را مملو از تمجید از بمباران‌های سنگین روس‌ها می‌بیند گفته که این حملات نشانه رو به زوال بودن رهبری پوتین است.
کد خبر : ۲۶۲۲۶۷
صراط: به نقل از بلومبرگ، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه سی بی اس مدعی شد که حملات هوایی روسیه در سوریه نشان میدهد که رهبری ولادیمیر پوتین به پایان خود نزدیک شده است.

بر اساس این گزارش، اوباما در ادامه، حملات روسیه را حرکتی از سر ناامیدی و اقدامی در جهت افزایش دوران حکومت بشار اسد دانست.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «سوریه تنها متحد منطقه‌ای روسیه بود. امروز اما بیش از آنکه روس‌ها بتوانند روی کمک سوریه حساب کنند و پایگاه‌هایشان قدیمیشان را در این کشور حفظ کنند، این پوتین است که سربازها و ارتش خود را وقف نگاه داشتن تار و پود حکومت تنها متحدش کرده است.»

اوباما تحلیل‌هایی که می‌گویند بمباران سنگین روسیه، به ضرر آمریکا بوده و نقش رهبری واشنگتن در سوریه را از بین برده است را هم رد کرد.

اوباما بدون نام آوردن، پوتین را خطاب قرار داد و گفت: «به شما بگویم. اگر فکر می‌کنید با اعزام نیروی نظامی می‌توانید حکومت تنها متحد خود را تقویت کنید، تعریف اشتباهی از رهبری دارید.»

منبع: فارس