۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸

رهبر کره شمالی خواهرش را برکنار کرد

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پس از رخ دادن تعدادی از حوادث کوچک امنیتی، خواهر کوچک خود را که رئیس اداره تشریفات است از کار برکنار کرد.
کد خبر : ۲۶۲۲۷۲

صراط: به نقل از اسپوتنیک، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پس از رخ دادن تعدادی از حوادث ناگوار خواهر کوچک خود را از شرکت در کار تامین امنیتش برکنار کرد.

به گزارش روزنامه "چوسان ایلبو"، چاپ کره جنوبی، کیم جونگ اون سرازیر شدن انبوه تماشاگران به سوی وی در جریان جشنواره جوانان را از جمله چنین حوادثی نامید. در آن زمان جوانان، رهبر کره شمالی را احاطه کردند و فقط وقتی که محافظان برای کیم جونگ اون راه عبور ایجاد کردند، وی توانست خود را آزاد کند. 

در یک حادثه دیگر هنگام بازدید رهبر کره شمالی از یک تعاونی کشاورزی کم مانده بود که یکی از اعضای ارکستر استقبال کننده با گیتار به وی ضربه وارد کند. 

به گزارش خبرگزاری "تاس"، کیم یو جونگ، خواهر کوچک رهبر کره شمالی در سال 2013 به ریاست اداره تشریفات حزب حاکم کارگر این کشور منصوب گردیده و همچنین نزدیک ترین مشاور سیاسی برادرش شد. مراقبت بر ظاهر کیم جونگ اون و تامین امنیت وی از جمله وظایف خواهرش بوده است. از جمله سبک آرایش مو و طرح لباس رهبر کره شمالی را خواهر کوچکش ابداع کرده است.

منبع: فارس