۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۹

«بچه گربه» ایرانی به هلند رفت

فیلم پویانمایی «بچه گربه» به کارگردانی شیوا صادق اسدی از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جشنواره بین‌المللی فیلم کلاسترکینو کشور هلند به نمایش در می‌‌آید.
کد خبر : ۲۶۲۳۲۲
صراط: سیزدهمین دوره این جشنواره غیر‌دولتی از روز ۱۸ مهر در محلی به نام «نیجمِگان» در کشور هلند در صومعه‌ تاریخی به نام «دابلمان» آغاز می‌شود و به مدت سه شب به نمایش بهترین فیلم‌های انیمیشن کوتاه هنری از سراسر جهان می‌پردازد.

پویانمایی «بچه گربه» به بیان عواطف و احساسات دختر بچه‌ای خردسال می‌پردازد که با پدر و مادرش زندگی می‌کند. پدر و مادری که چندان هم پذیرای او نیستند چون غرق در مسایل و مشکلات خود هستند. یک روز دختربچه متوجه می‌شود که در حیاط خانه‌شان بچه گربه‌ای به دنیا آورده است. او کم کم خودش را غرق در زندگی گربه‌ها می‌کند و دنیایش دیگر نه دنیای آدم‌ها، بلکه دنیای گربه‌ها است... 

این فیلم تاکنون در بیش از ۲۳ جشنواره بین‌المللی به نمایش در آمده و موفق به کسب سه جایزه معتبر از رودادهای سینمایی داخلی  و خارجی شده است.

پیش از این نیز در ۲۰ دی‌ماه ۱۳۹۳ فیلم انیمیشن ۸ دقیقه و ۳۰ ثانیه‌ای «وقتی بچه بودم» به کارگردانی مریم کشکولی نیا و از تولیدات سال ۲۰۱۴  کانون در این جشنواره برای مخاطبان به نمایش در آمد.
منبع: مهر