۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴

انتقال ۸۷ پیکر جانباخته منا به تعویق افتاد

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه انتقال پیکر ۸۷ جانباخته ایرانی به تعویق افتاد، گفت: هنوز مقامات سعودی از پرداخت غرامت و دیه سخنی نگفته‌اند.
کد خبر : ۲۶۲۳۶۸

صراط: سعید اوحدی در تشریح آخرین وضعیت شناسایی جانباختگان ایرانی فاجعه منا گفت: تاکنون 67 نفر از جانباختگان ایرانی فاجعه منا مفقود هستند که غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در لبنان هم جزء این افراد است.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: امروز نیروهای سازمان حج دوباره به سردخانه جده می‌روند برای شناسایی مجدد اجساد مجهول‌الهویه که در آنجا وجود دارند.

وی ادامه داد: قرار بود بامداد امروز پیکر مطهر 87 جانباخته ایرانی به کشور بازگردد که دلیل تعطیلی روز جمعه در عربستان سعودی، مسئولان این کشور در انتقال این پیکرها تعلل کردند و متاسفانه این انتقال به تاخیر افتاد و به محض دریافت آخرین اطلاعات از انتقال این پیکرها اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

اوحدی درباره پرداخت غرامت و دیه جانباختگان توسط رژیم سعودی اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: تاکنون سعودی‌ها برای پرداخت غرامت هیچ مطلبی را اعلام نکرده‌اند.

این در حالی است که بعد از حادثه سقوط جرثقیل در مسجد الحرام دولت سعودی اعلام کرد به خانواده هر جانباخته یک میلیون ریال سعودی غرامت می‌دهیم.

منبع: فارس