۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷

نقوی حسینی آبستراکسیون را تکذیب کرد

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس گفت: اینکه گفته شده فردا در صحن علنی مجلس برخی مخالفان مجلس را ترک کرده و یا اصلاً حضور ندارند، کذب محض است.
کد خبر : ۲۶۲۴۰۵
صراط: سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس گفت: اینکه گفته شده فردا در صحن علنی مجلس برخی مخالفان مجلس را ترک کرده و یا اصلاً حضور ندارند، کذب محض است.

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس اظهار داشت: طرح برجام رهی بود که علیرغم اینکه دو فوریت آن در صحن رأی نیاورد و یک فوریت توسط هیأت رئیسه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارجاع داده شد فردا جهت بررسی در دستور کار مجلس قرار دارد.

وی در خصوص برخی موافقین و مخالفین طرح برجام افزود: مجلس محل اختلاف‌نظر است هیچ کس نباید انتظار داشته باشد که همه یک طرز تفکر داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام مجلس همچنین به بررسی دیدگاه‌های مختلف در خصوص برجام پرداخت و تصریح کرد: برخی معتقد هستند برجام باید رد شود اما برخی دیگر به تصمیم آن اعتقاد دارند. همچنین عده‌ای دیگر نیز بر این باورند که پذیرش مشروط صورت گیرد.

نقوی حسینی در ادامه مطلب فوق خاطرنشان کرد: طرح یک فوریتی برجام نیز بر اساس پذیرش مشروط طرح شده است ولی اینکه نماینده‌ای جهت اختلاف‌نظر و مخالفت با این طرح بخواهد مجلس را ترک کند کذب محض است.

وی با تذکر بر اینکه مجلس محل استدلال و منطق است، عنوان کرد: هر کس هر دیدگاهی دارد باید با استدلال آن را مطرح کند و اگر موافقت یا مخالفتی در خصوص گزارش یا طرح برجام وجود دارد نیز با منطق ارائه شود.

وی در ادامه یادآور شد: مجلس نیز این دیدگاه‌ها را ارزیابی کرده و رأی می‌دهد باید بپذیریم که وقتی نظام اکثریت را پذیرفتیم باید بر رأی اکثریت احترام بگذاریم و مانند آن 5 نماینده کمیسیون برجام نباشیم که علیرغم اینکه در کمیسیون رأی داده ولی نظر آ‌نها تأمین نشده است یک بیانیه جداگانه صادر کرده و خلاف اخلاق و قاعده دموکراسی عمل کنند.

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی در ادامه بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: با توجه به اینکه هیچ کدام از موارد مطرح شده آقایان هیچ استنادی به هیچ کجای برجام ندارد.

نقوی حسینی ادامه داد: 165 مورد خیالات، تصورات و برداشت‌های خود را به عنوان امتیازات برجام قید کردند در حالی که یک مورد از آنها استناد به هیچ جای متن برجام یا قطعنامه ندارد.

وی همچنین متذکر شد: در حالی که بند بند گزارش کمیسیون ویژه برجام مستند به متن برجام و قطعنامه بوده است و گزارش کاملاً مستندی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: خیال‌پردازی و تصورات خود را بیانیه کردن خلاف اخلاق است.

نقوی حسینی اضافه کرد: اگر حرفی وجود دارد در کمیسیون مطرح شود جالب است نظری که در کمیسیون رأی نیاورده است را به شکل بیانیه صادر کرده‌اند.

این سخنگو در خاتمه مطرح کرد: نمایندگان فردا یکشنبه همه در صحن شرکت کرده و به استدلال می‌پردازند. همچنین موافقان و مخالفان نیز نظرات خود را مطرح می‌کنند.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز