۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸

واکنش متفاوت رسایی به جلسه فردا

رسایی تصریح کرد: از پنج شنبه بواسطه شایعه‌ای که توسط یک نماینده مطرح شده، برخی رسانه‌ها با آب و تاب اعلام کرده‌اند که قرار است عده‌ای از نمایندگان مخالف ضمنی برجام، آبستراکسیون کنند.
کد خبر : ۲۶۲۴۱۳
صراط: حمید رسایی، نماینده تهران در مجلس در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت: از پنج شنبه بواسطه شایعه ای که توسط یک نماینده مطرح شده، برخی رسانه ها با آب و تاب اعلام کرده اند که قرار است عده ای از نمایندگان مخالف تاییدآمیز ضمنی برجام، آبستراکسیون کنند!

حتما فردا خواهند گفت که چون ما تیتر زدیم، برنامه آنها لو رفت و دیگر آبستراکسیون نمی کنند. دلم به حال ابن جماعت می سوزد، برای انحراف ذهن مردم از چاله چوله های برجام، حاضرند هر کاری بکنند تا ابعاد ذلت نامه برجام برای مردم روشن نشود.

در اینکه ما مخالف طرح آقای لاریجانی برای تایید ضمنی برجام هستیم، تردید نکنید. در اینکه ما مخالفتمان را علنی ابراز می کنیم و قطعا به آن رای نمی دهیم هم تردید نکنید، ولی مگر بعد از بیانات شفاف و صریح رهبری درباره نفوذ دشمن بواسطه برجام، قرار است متنی که صراحتا تایید این نفوذ است، تصویب شود!؟

امام خامنه ای هفته گذشته و در آستانه بررسی این طرح فرمودند:

"در همین مذاکرات مربوط به مسائل انرژی هسته‌ای، هرجا فرصت پیدا کردند و میدان به آنها داده شد -که البتّه طرفهای ایرانی بحمدالله حواسشان جمع بود امّا یک جاهایی بالاخره آنها فرصتهایی پیدا کردند- یک نفوذی کردند، یک حرکت مضرِّ برای منافع ملّی انجام دادند." اساسا مگر می شود دولتی که قرار است لایحه بدهد، استنکاف کند و ندهد و مجلس به جای مطالبه قانون ارائه لایحه، در طرحی به طور ضمنی، حرکت غیرقانونی دولت را تایید کند؟ آیا مجلس باید ریل گذار دولت باشد، یا دولت برای مجلس ریل گذاری می کند!؟

آقای لاریجانی فردا برای به نتیجه رساندن این طرح غیر قانونی و تایید ضمنی برجام، باید مراحل مختلفی را طی کند، ابتدا باید برای تغییر دستور کاری مجلس و در دستور قرار گرفتن این طرح رای گیری شود، بعد باید برای کلیات آن رای گیری شود، بعد از آن باید برای تک تک پیشنهادات متعدد نمایندگان رای گیری شود، بعد از همه اینها باید برای اصل طرح تایید ضمنی نفوذ دشمن در جمهوری اسلامی و زمین گذاشتن دغدغه های رهبری از نمایندگان رای گیری شود که از همه این فرصتهایی برای رساندن صدای حق به مردم و ثبت در تاریخ استفاده خواهد شد. تازه بعد از همه اینها باید این طرح از چشمان تیز بین شورای نگهبان نیز رد شود. به نظر شما چنین چیزی در مجلس جمهوری اسلامی ایران رای می آورد تا برای رای نیاوردن آن نیازی به آبستراکسیون باشد؟

واکنش متفاوت رسایی به جلسه فردا