۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳
مسابقات جودوی قهرمانی آسیا-تایلند

ملک‌زاده قهرمان آسیا شد، مرادی دوم

در بخش دختران هم نگین نظری و مرضیه بربط پنجم شدند.
کد خبر : ۲۶۲۴۱۵
صراط: در پایان رقابت‌های جودو قهرمانی آسیا جودوکاران کشورمان با یک طلا ، یک نقره، پنج مدال برنز و دو عنوان پنجمی به کار خود پایان دادند.

نهمین دوره رقابت‌های جودو قهرمانی نوجوانان آسیا که روز گذشته با حضور ٢٦٤ جودوکار از ٢٢ کشور به میزبانی تایلند در بانکوک آغاز شده بود با هفت مدال رنگارنگ نمایندگان کشورمان به پایان رسید.

حمید رضا ملک زاده در وزن ٩٠- کیلوگرم تنها طلای کشورمان در این مسابقات را کسب کرد.

وی پس از استراحت در دور نخست، دور دوم لائوس را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهائی شد، ملک زاده در این مرحله در پیکار با حریفی از چین تایپه صاحب برتری شد و راهی بازی پایانی شد.نماینده کشورمان که دوره قبل مدال برنز کسب کرده بود در مبارزه برای کسب مدال طلا جودوکار مغولستان را شکست داد و روی سکوی نخست آسیا ایستاد.

مرادی در وزن 73- کیلوگرم با شکست برابر جودوکاری از ازبکستان در مبارزه پایانی به نشان نقره دست پیدا کرد. وی با برتری مقابل رقبای از مغولستان و قزاقستان به فینال راه پیدا کرده بود.

یاسین تقوی و علی پرهیزگار نیز امروز برنز گرفتند.

وزن 81- کیلوگرم یاسین تقوی ابتدا مغولستان را با ضربه فنی شکست داد و در ادامه برابر قرقیزستان نتیجه را واگذار کرد و به گروه بازنده ها رفت.تقوی در گروه شانس مجدد جودوکارانی از امارات و قزاقستان را شکست داد و برنز گرفت.

همچنین علی پرهیزگار در وزن ٩٠+ کیلوگرم در اولین دیدار خود قرقیرستان را با ضربه فنی از شکست داد. وی در مرحله یک چهارم نهایی نتیجه را به جودوکاری از تاجیکستان واگذار کرد. وی برای کسب مدال برنز ازبکستان را أر پیش رو برداشت و روی سکوی سوم ایستاد.

در بخش دختران هم نگین نظری و مرضیه بربط پنجم شدند.

در مجموع تیم نوجوانان ایران با یک طلای حمیدرضا ملک زاده، یک نقره جواد مرادی و پنج برنز سینا قمی ، کاظم کریمی ، یاسین تقوی، علی پرهیزگار و لیلا سیاوشی به کار خود در این دوره از مسابقات پایان داد.
منبع: فارس