۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸

مسکو: ۵۵ موضع داعش را زده‌ایم

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین تأکید کرد، در این عملیات هوایی تجهیزات فنی، پشتیبانی و لجستیک مهم نیروهای داعش هدف قرار گرفته و نابود شده اند.
کد خبر : ۲۶۲۴۱۷
صراط: سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز از انجام 64 پرواز جنگنده های روس بر فراز سوریه و هدف قرار دادن 55 مورد از مواضع داعش طی 24 ساعت گذشته و فرار تروریست ها به سمت مناطق شمالی و شمال غربی سوریه خبر داد.

وزارت دفاع روسیه دقایقی پیش اعلام کرد که جنگنده های این کشور طی 24 ساعت گذشته با انجام 64 پرواز بر فراز سوریه، 55 بار مواضع داعش را در شهرهای مختلف این کشور هدف قرار داده اند.

بنا به گزارش «اسپوتنیک»، «ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه با اعلام این خبر تأکید کرد، نیروی هوایی روسیه شدت حملات علیه گروه های تروریستی در سوریه را افزایش داده است که همین مسئله نیز توان رزمی گروه های مسلح در سراسر سوریه را به شدت کاهش داده است.

کوناشنکوف با اشاره به اینکه این حملات توسط جنگنده های «اس یو-34»، «اس یو-24 ام» و «اس یو-25اس ام» انجام شده، گفت: افزایش شدت حملات هوایی جنگنده های ما مربوط به افزایش قابل توجه در شمار اهداف زمینی شناسایی شده از طریق مأموریت های تجسس هوا و فضا در سراسر خاک سوریه می باشد.

 

بر اساس اظهارات سخنگوی وزارت دفاع روسیه، جنگندههای نیروی هوایی این کشور 29 اردوگاه و انبار مهمات داعش در استان «حماه» را نابود کرده اند. علاوه بر این در این حملات 2 مرکز فرماندهی و 23 سنگر نظامی داعش به شدت آسیب دیده است. همچنین منطقه سنگربندی شده داعش در استان حلب نیز نابود شده است. بیش از 10 مورد از تجهیزات نظامی داعش در حلب نابود شد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین تأکید کرد، در این عملیات هوایی تجهیزات فنی، پشتیبانی و لجستیک مهم نیروهای داعش هدف قرار گرفته و نابود شده اند.

بنا بر این گزارش، کوناشنکوف علاوه بر این اعلام کرد، روسیه پیش نویس سندی را به آمریکا ارائه کرده که در آن به اقدامات مقتضی برای جلوگیری از هرگونه تداخل هوایی میان نیروی هوایی روسیه و حملات ائتلاف غرب به رهبری آمریکا بر فراز سوریه اشاره شده است.

وی همچنین گفت: این سند فورا از طریق کانال های ارتباطی تعبیه شده به آمریکا فرستاده شده است. مسکو منتظر اعلام رسمی واشنگتن در خصوص تاریخ گفت وگوها در این رابطه در آینده است.
منبع: فارس