۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰

شهرستانی که دفتر طلاق ندارد

فرماندار شهرستان عجب‌شیر گفت این شهرستان به یک دفتر طلاق نیاز دارد.
کد خبر : ۲۶۲۴۱۸
صراط: فرماندار شهرستان عجب‌شیر با تأکید بر اینکه شهرستان عجب‌شیر به یک دفتر طلاق نیاز دارد، گفت: اگر می‌خواهیم کارت هوشمند صادر کنیم باید اطلاع‌رسانی دقیق در شهرستان انجام شود.

ابراهیم طاهری ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان عجب‌شیر، خواستار استفاده از ظرفیت‌های موجود برای ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی در این شهرستان شد و افزود: بر اساس آمار و اطلاعاتی که در ثبت احوال به ثبت رسمی می‌رسد می‌توان برای شهرستان برنامه‌ریزی داشت.

وی با تأکید بر اینکه نیاز شهرستان عجب‌شیر به یک دفتر طلاق نیاز دارد، گفت: اگر می‌خواهیم کارت هوشمند صادر کنیم باید اطلاع‌رسانی دقیق در شهرستان انجام شود.

وی بر لزوم تعامل بین اداره‌ها برای ثبت وقایع حیاتی تاکید کرد و اظهار داشت: دستگاه‌های عضو شورای ثبت وقایع شهرستان همکاری لازم را با اداره ثبت احوال داشته باشند.

طاهری با تاکید بر برنامه‌ریزی دقیق تر و فعالیت بیشتر در ثبت به روز وقایع حیاتی افزود: در این زمینه فعالیت بیش از پیش دهیاران روستاهای تابعه به خصوص یاوران ثبت و خانه‌های بهداشت و اعضای شبکه بهداشت و درمان در همکاری و اعلام به موقع وقایع حیاتی امری ضروری است.

شهرستان عجب‌شیر با وسعت 738 کیلومتر مربع (1.6 درصد مساحت استان) در 100 کیلومتری تبریز واقع شده و براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن جمعیت شهرستان عجب‌شیر در حدود 66 هزار و 464 نفر (1.8 درصد جمعیت استان) و جمعیت مرکز این شهرستان 26 هزار و 260 نفر برآورد شده است.
منبع: فارس