۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹

هدف داعش از نفوذ به افغانستان

فرمانده ارتش روسیه نسبت به افزایش تحرکات گروه تروریستی داعش در افغانستان و رسیدن این گروه به کشورهای آسیای میانه هشدار داد.
کد خبر : ۲۶۲۴۳۴
صراط: روز پنجشنبه نشست امنیتی افغانستان که از طرف وزارت دفاع روسیه سازماندهی شده بود در مسکو برگزار گردید.

«والیری گیراسیموف» فرمانده ارشد نیروهای مسلح روسیه در سخنرانی خود در این نشست اظهار داشت: در کنار بحران در منطقه، بخش اعظم خاک سوریه و عراق تحت کنترل سازمان تروریستی داعش قرار دارد و مساعی ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا نتیجه‌ای به بار نمی‌آورد و اوضاع در افغانستان باعث نگرانی خاص می‌گردد.

به گفته والیری گیراسیموف، فعالیت روزافزون تروریستی توسعه افغانستان را متوقف می‌کند و جریان قابل ملاحظه مواد مخدر، سلاح و افراد مسلح تربیت شده از خاک آن تهدید را برای همسایگان و در قدم اول، برای کشورهای آسیای میانه بوجود می‌آورد.

فرمانده ارشد نیروهای مسلح روسیه گفت: باید اقدامات مشترکی انجام داد که صلح و امنیت را در این کشور مصیبت زده تأمین کند و به گسترش نواحی بی‌ثباتی در مناطق همجوار نینجامد.

گیراسمیوف خبر داد که در حال حاضر تعداد افراد مسلح در افغانستان به 50 هزار نفر می‌رسد که در 4 هزار دسته و گروه دارای سمتگیری‌های مختلف منسجم شده‌اند.

وی در ادامه افزود: اکثر این افراد را طالبان با تعداد در حدود 40 هزار نفر تشکیل می‌دهد.

فرمانده ارتش روسیه به افزایش فعالیت‌های گروه داعش در این اواخر در افغانستان اشاره کرد که به منظور تحکیم نفوذ خود و تأسیس خلافت اسلامی اراضی جدید را تصرف می‌کند.

والیری گیراسمیوف گفت: براساس ارزیابی ما، در افغانستان از دو هزار تا سه هزار نفر مسلح داعش وجود دارد و تعداد آن‌ها روز به روز افزایش می‌یابد.
منبع: تسنیم