۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳

انتقاد آیت الله مکارم از مداحان

یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه برخی مداحان و شاعران خط قرمزها را رعایت نمی‌کنند، گفت: مراجع عظام تقلید به وضعیت مداحان و شاعران رسیدگی کنند.
کد خبر : ۲۶۲۴۴۲

صراط: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با اعضای کانون مداحان و شاعران استان قم با اشاره به اینکه عزاداری امام حسین (ع) سرمایه بزرگی است اظهار داشت: عزاداری امام حسین (ع) بسیاری از مشکلات جامعه را حل می‌کند.

وی افزود: متاسفانه مردم شکرگزار برخی نعمت‌هایی که دارند نیستند و نمی‌دانند خداوند چه نعمت‌ها و برکت‌هایی را در اختیارشان قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه مداحان، نویسندگان و بانیان مجالس عزاداری امام حسین (ع) را اداره می‌کنند گفت: اگر این سه گروه اعمال و رفتار صحیحی داشته باشند به طور قطع عزاداری‌های امام حسین (ع) دارای شور و شاف خاصی خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: متاسفانه همیشه منابع مهم در خطر هستند همانگونه که عزاداری‌های امام حسین (ع) دارای برکاتی است آسیب‌ها و خطراتی این مراسم را تهدید می‌کند به گونه‌ای که برخی اشعار سبب گمراهی مردم به‌ویژه جوان‌ها می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به سخنان اخیر خود با شیخ الازهر گفت: در میان اقلیت‌های مختلف گروهی تندرو وجود دارند اما باید این افراد را اصلاح کرد.

وی بیان کرد: مداحانی که اعمال نادرست دارند باید به وسیله مداحان پیشکسوت تربیت و اصلاح شوند. این مرجع تقلید با اشاره به استفاده برخی مداحان از سبک‌ها و موزیک‌های ماهواره‌ای گفت: برخی مداحان با تقلید اشعار و موزیک‌های نامناسب تلاش می‌کنند طرفداران بیشتری را جذب خود کنند. متاسفانه این امر در میان بانوان حتی بیشتر مشاهده می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: مداحان پیشکسوت باید دارای برنامه باشند تا بدانند چه فعالیت‌هایی را برای مداحان جوان انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه برخی مداحان و شاعران تابع خط قرمزها نیستند گفت: باید آب زلال را در مراسم عزاداری امام حسین (ع) جاری کنیم.

این مرجع تقلید یادآور شد: اعضای کانون مداحان و شاعران با نوشتن نامه‌ای به مراجع عظام تقلید خواستار رسیدگی به وضعیت مداحان شوند که این هم سبب می‌شود تا مداحان برخی نکات و خط قرمزها را رعایت کنند.

منبع: فارس